fredag, mars 9

Och skulle det så vara

Skrev just ett förvirrat inlägg om röda och gula kläder men det för svann och det var kanske lika bra för jag är verkligen inte på hugget denna fredageftermiddag. Amen iallafall, jag skrev att jag har ont om röda plagg och att det kanske skulle behövas en komplettering i min garderob. Nu skrev jag ju om det iallfall.

Lyssnar på P3 när det ska passas ihop och dejtas. Om jag skulle dejta (det ska jag inte tack och lov jag är lyckligt gift) skulle det vara ett par grejer jag spontant bara skulle vägra. Jag respekterar de som tycker annorlunda, men sånt här går bort för mig:
  • långt hår. Jag gillar bara inte det på killar. Då menar jag inte busiga och gulliga Beatlesfrillor utan hår som kan sättas upp i hästsvans.
  • hårdrock. Jag betackar mig. Jag skulle inte klara ett förhållande med en människa som lyssnar på det. Jag tycker genuint illa om hårdrock.
  • puckon. Ja ni vet, puckon helt enkelt.

Maken har nästan världens kortaste hår. Lyssnar han på för rockig musik skriker jag tills han slutar. Han är helt opuckad. Phu vilken tur, jag kan behålla honom.

16 kommentarer:

Unknown sa...

U brukar skrika högt när jag spelar "Bring your daughter to the slaughter" med Iron Maiden.

Hårdrock är balsam för själen.

Linda K sa...

janne: jag lider med U.

hårdrock är som häftstift i hälen.

Anonym sa...

Jag tar tillbaks det om att du o jag har samma smak när det gäller karlar.... jag är väldigt svag för långhåriga rockare jag!
OCH korthåriga danskar. OCH Ethan Hawk, i vilket hår som helst! :D

Anonym sa...

Heheheh. Hellre hårdrock än dansband.... Vilken dag som helst.

Metallica är faktiskt precis hur bra som helst. Inte mina riktiga favoriter - men BRA :)

Om hår säger jag: kort, långt eller inget :)

Pucko - nä där går gränsen va?

Linda K sa...

åsa s: korthåriga danskar har vi iallafall gemensamt :D

anncab: näpp, metallica är faktiskt inte det :P

Laila och Johan sa...

Puckon går så bort även för mig.. ;) men vågar man nämna att man varit på Iron Maiden konsert..*viskar lite försiktigt* ???

Linda K sa...

loppanlej: jarå jag gillar dig ändå! bara inte min kopp the :D

Anonym sa...

Men du.. Rosa bandband istället för mössa då? Sånt kan förvisso bara hända på en blinddate men ändå! Jag kan inte sluta fnittra när jag tänker på det.. :)
Trevlig fredag!
/Yllet.

Cecilia sa...

Bra punkter, jag instämmer helt. Vill även lägga till att självgoda killar går bort. Och jag borde ju dejta, men det har varit trögt på det planet ett tag...:(

Linda K sa...

yllet: bandband? jag är helt väck... men trevlig kväll du med! :)

cecilia: japp, passar in under puckon tycker jag :D

Camillas lockar sa...

Haha, jag har varit ihop med ett långhårigt hårdrockar-pucko. Nej, vänta - flera såna. Kanske därför jag gift mig med en korthårig schlagerfjolla ;-)

malla sa...

Ja, dessa puckon ja... får jag lägga till såna som tror stenhårt på astrologi (av typen, jag är stenbock då och då är jag sån....)Och killar som har ett allt för ohälsosamt förhållande till akvarium!! Usch, varför dejtar jag?? ;D

Linda K sa...

camillas lockar: kanske det kanske ;)

malla: HA HA HA!!! :D

Anonym sa...

Doktorn är safe på samtliga punkter. Phu. Dessutom är han Doktor, eeeyy, pluspoäng! ;P
/La Poll

Linda K sa...

la poll: farao vad cool att du har hittat dig en doktor! jag får klä ut maken i vit rock och tillfredställa mina lustat inom kort ;D

Polly sa...

det får väl på nåt sätt kompensera för dressman, tills det lilla problemet blivit åtgärdat.. ;)