tisdag, mars 27

Linda hjärta Kors

Så här då. Jag hade egentligen tänkt mig ett par ljusare bågar den här gången, kanske helt genomskinliga i plast. Men det har varit ont om sådana. Samtidigt tror och tycker jag att jag passar bättre i mörkare bågar eftersom resten av mig är så ljus. Och dom här är attans coola, lite så där geekiga och väldigt enkla. Är inte säker på att jag kan motstå dom. Som kusinen sa, hittar man ett par man älskar ska man slå till och inte vänta, för då försvinner dom och kommer aldrig mer igen. Sen blir saknaden svår. Får väl ta ett Finaxlån eller nåt...

UPDATE: that stupid husband of mine. Han tycker jag ser ut som en 80-talsfilm och säger att han inte kan vänja sig. He´d better...

34 kommentarer:

Doris och Rita sa...

Men gu! Vad söt du var i dem!
och fotogenique så jag blir alldeles grön *gruff*

Anonym sa...

Jätte fin blev du :-D helt super!
Du kanske kan köpa ett par ljusa med!? Fast de beror kanske på vad din ekonomi tillåter. :-)

Men Linda! Jag har ett STORT problem...jag har brottats i en halvtimme med min fjällräven dunis nu :-S Den vill INTE ner i påsen :-S Hur gör man? *#%&¤%* Grrr! Kan du göra en skiss i bilder hur du gör i din blogg kanske?! HAHA! De gör nästan ont i mig att pressa ur all luft ur den :-S

Sandra

Linda K sa...

asha: man tack! *rodnar*

sandra: näru jag har knappt råd med ett par ens.
dunisen? vik ihop så gott det går och använd sen såpass mycket våld som behövs :D

Anonym sa...

Linda K - Michael K = kan det sägas tydligare?????

Sådär var det när jag träffade mina Guccibågar, "ta med mig hem annars dödar jag dig" - det var precis så.

Vad gör man, man vill ju leva typ?

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourbibliotekaren says YES!

Niclas sa...

hej... jag skulle vilja fråga dig om hjälp med en sak.... Hur får man dit en bild som blogtitel istället för text (typ egen logga längst upp i bloggen)... har försökt med allt men inte fattat hur man gör... Vore tacksam om du eller någon som läser detta kan hjälpa mig...
/mvh Niclas

Anonym sa...

I think....

The jeans would look better;
The top would look better;
The boots would look better;
The eyeglasses would look better;

....if your hair was longer. :)

Linda K sa...

hedgehog: klart som f*n man vill leva. om så under konstant dödshot från ett par brillor :D

glamourbibliotekarien: äh-äh-ääähhh! :D

niclas: hej, om du mailar mig kan jag skicka ett kodexempel. mailadress finns en bit ner till höger i bloggen :)

bobk: that´s what my husband thinks too. but you know what? I really like my hair this way and I am going to keep it like this until I get tired of it. pilutta!

memilla sa...

Hej!
Nä, jag får då säga att jag inte tyckte dom va snygga :/ sorry! Men det ska ju kännas rätt för DIG o gör det det så är det dom du ska ha!

Jag har ett par jättefina genomskinliga Versace i plast som jag är supernöjd med. Dom syns fast dom liksom smälter in.

Niclas sa...

Tack för snabbt svar... mailar direkt...
/Niclas

Linda K sa...

memilla: nä smaken är ju som baken :) genomskinligt är fint, fast på dom jag har sett har det varit en massa blingbling på sidrona på, inte min grej. nä jag undrar om jag inte kör på 80-talarna ändå...

niclas: ok!

Anonym sa...

Jag tycker att du och Mr Kors ser ut att trivas utmärkt ihop :)

...privatdetektiven! sa...

Så snyggt! Och så klart ska du ha mörka bågar! Det rockar på dig. Annars blir det för blekt. De är precis lagom geekiga för att funka en lägre period.
Slå till för, som sagt, blir man kär i Kors så blir man :D

Anonym sa...

dom var coola, men jag tror definitivt att du kan hitta ett par som sitter ännu snyggare :P

Anonym sa...

Sorry, men nej och åter nej! Brillorna är alldeles för maskulina för dig - tycker jag..

Jag tycker du skulle passa bättre i något mer kvinnligt...
Kanske något ljusare bågar också..

Men som andra redan sagt, det är du som ska trivas i dem!

/Sofia

Terése sa...

Jag tyckte faktiskt inte att de var så snygga. Förlåt...Men du är fin i din nya frisyr i alla fall! :)

Stila sa...

Haha:) Ååh, att de alltid ska sätta sig emot! Jag tyckte att de var ursnygga iaf!

Linda K sa...

mocca: vi är lit ekära :)

annie: tack! tänder lite på den där geekigheten :D

julia: kanske, kanske inte... :)

sofia: tack för synpunkt. men kär, det är jag :)

terése: ha ha, man måste inte tycka som jag! vore trist om alls gick runt i likadana brillor :) tack!

stila: ja man ska ju säga vad man tycker. tack ska du ha! :)

Anonym sa...

Linda, your husband is a very smart man! Pilutta to you too!

Sara sa...

Nu kommer jag använda samma uppmaning som jag gjorde med din gråa kjol: nu ser du till och skaffar de där glasögonen kvinna! De där kan du helt enkelt inte gå miste om.

Anonym sa...

Linda Kors faller sig ju helt naturligt! :) Mycket fina bågar, de ser så...självklara ut på dig. På ett mycket bra sätt såklart!

Camillas lockar sa...

Coola. Blir spännande att se vad du tar för beslut här. Do you dare eller "bara" linserna...

Linda K sa...

bobk: you men ;P

sara: åh vad du är rar! :D

anna krimskrams: du är OCKSÅ rar :D

camillas lockar: vad som helst kan hända! :D

Frida sa...

Ang dunjacka: en kollega till mig använde vaacum-pump (ja, jag jobbar på ett lab) för att förpacka sin dunjacka till miniliten. Needless to say så blev den aldrig sig lik igen ;)

Anonym sa...

Skitsnygga bågar! Faktiskt ganska lika mina Tiger-bågar. De glasögonen formligen äääälskar jag. Du skall INTE ha ljusa mesglasögon... varför skall allt vara diskret och ljusbeige. Nä - slå till, råna en bank eller nåt! ;)

Linda K sa...

frida: aha! :D

annicab: tack rara, ja dom känns helt rätt! nu ska dom visas för kollegorna på morgonfikat ... :)

Anonym sa...

De är snygga men det känns som att man måste ha sina allra koolaste kläder till för att liksom väga upp så att de inte bara ser nördiga ut. Dina pärlörhängen är skitfina men jag tycker nog att de och glasögonen går på tvären mot varandra stilmässigt. Tycker jag, men smaken är ju som bekant som baken. :)

Linda K sa...

anna s: nä dom kanske inte är nån het kombo. Men brillorna känns stilmässigt väldigt jag, tycker jag själv, så klädkombo blir nog inget problem. Tack för synpunkt! :)

Anonym sa...

Jomen nu måste jag protestera. Det är ju själva grejen med mixning av stilar. Om du skulle köra pärlor i öronen med damiga pastellglasögon och jumperset - ja, då blir du 62 år direkt! Typ :) Men med detta "stilbrott" blir det ju skitfräckt!

Linda K sa...

annicab: du är helt klart med mig :D

Anonym sa...

I like!

Linda K sa...

anonymous: me too!

Anonym sa...

Ja, som du säger: dum make. Du är supersuperfin i dina glasögon!

Linda K sa...

mimo: tack sötnos :) han har gett med sig och tycker att dom är ok nu.