lördag, mars 17

IQ badboll

Jag vägrar att göra det där IQ-testet alla bloggare håller på med. Alla får ju snilleresultat, och eftersom det bara är en liten del av befolkningen som är snillen känner jag på mig att jag inte tillhör den muntra skaran. Jag skulle hamna nånstans under medel. Tro mig, jag har gjort högskoleprovet och det är såna som jag som drar ner medianen eller vad det heter. Medeltalet? Mittfrekvensen? Kvoten? Hypotenusan? Ja ni hör. Men man måste inte vara smart, man kan vara snäll också. Jag är jättesnäll.

11 kommentarer:

Minna sa...

Du och jag Linda. Du och jag och skägget!

Anonym sa...

Det finns ju en ganska roliga aspekt på det hela. De jag känner som är med i Mensa tex är bland de jag tycker är är de som jag skulle kalla normalbegåvade.

Anonym sa...

Uh nä, jag törs inte heller.
/Mvh Också Jättesnäll

Linda K sa...

minna: du jag och skägget :D

slagthuset: hm svårt att veta kanske. tror mig inte vara något snille hur som helst :P

polly: snäll är bra! :D

Anonym sa...

Det är ju bara konstiga logiska följder av linjer, möster, kuber och annan... eh skit. Hur det kan bevisa intelligens begriper inte jag.

Fast det stoppade ju inte mig att försöka själv förstås ;)

Linda K sa...

annicab: och du var ett snille förstås? :D

Anonym sa...

Högskoleprovet gjorde jag när jag var 16, kanske inte optimalt, och med uruselt resultat, förstås! aldrig mer... Vill däremot alltid göra iq-test och tror att det blivit nåt fel när jag inte får alla rätt, som jag tror att jag ska få, utan hamnar nånstans under medel, buhu...

Anonym sa...

Nä inte snille. Men nästan :) 126-131 i IQ enligt testet. 131 är gränsen för medlemsskap till Mensa.

Men jag hatar sådana där romber, streck och annat. Jag är mer en bokstavstjej :)

Linda K sa...

helenamariacecilia: jag vågar alltid för jag anar mindre strålande resultet... :)

annicab: jag är en jeanstjej ;D

Anonym sa...

Jag har aldrig bevisat min inte-ligens på nå`t högskoleprov eftersom de enfaldiga skola besitta världen

Linda K sa...

mum: :D