tisdag, mars 27

Pasteller

Så här säger Carina Förne i dagens City:

Våren är här och med den alla vackra pasteller. Skirt dimmiga, lätt smutsade och vattniga, som en akvarellmålning. Plocka in din favoritpastell och blanda upp den med beige elle rgrå nyanser, eller varför inte bar addera lite pudrigt rosa, grönt eller ljusblått till din basgarderob med jeans, svart och vitt. Färg förhöjer, färg ger vårkänslor - det behöver vi!

Funderar på vad jag har för pastellplagg. Vet just inte om jag är en pastellperson? Visst det är ok färger, men jag tror det är lite tunnsått i min garderob. Och vilken skulle vara min favoritpastell? Åt det blå tror jag.

Vad jag däremot vet är att det är skitsnyggt med vit- och rödrandiga skjortor! Kolla i senaste Elle, på den Ralph Lauriga modellen. Så fint!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en dösöt rödvitrandig blus med litelite krås på Whyred som jag försökte kränga på mig, men där bröna sa stopp och belägg. Modell Charlotte. Ynkligt pris, sjukt söt blus...

Linda sa...

Hellu! Gillar verkligen din outfit som du hade på dig igår med det svart-vita. Cool.

Linda K sa...

polly: jag dör...

linda: hellu! tackar! galet nöjd på min House of Holland-t-shirt :)

Annie - PD sa...

Pasteller är inte min grej heller.
Sommar = rött/vitt/blått. Ränder och prickar!

Minna sa...

Jag tycker att det var så fint repotage... eh... för i den rutan de visade olika pastellkläder, där hade de gul bakgrund så man såg inte den gula skjortan mm. Hahah!
Klantigt.
Jag är inte en pastellperson. jag är en höstfärgsperson.

Linda K sa...

annie: ibland faller jag för nåt ljusrosa eller babyblått, men det är sällan :P

minna: HA HA HA!! jag borde kanske vara mer pastell (eftersom jag är så ljus och go), men det vill sig inte helt och hållet.

Unknown sa...

Back in the elevator i see. Nice.

Pastell. Nä.

Anonym sa...

Din nya kompis "FilippaK" från i förra veckan - så tätt blåvitrandigt blir ju nästan pastellblå på håll.

Linda K sa...

janne: nä du är ju mörk! :)

ps. ser du så dramatiskt hissdörren öppnas mitt i fotosessionen?

annicab: sant! :D

Smartasmia sa...

Kan tänka mig lite pasteller själv...fast bara liite:-) Och säg till husbandet att jag tycker att du var jättefin i Korsbågarna - så det så;-) Och du är även fin i dagens beklädnad till höger! tjipp

Anonym sa...

Looking good idag. Bågarna är to die for. Själv skall jag köra på cerise o rosa. That´s it för min del!

Linda K sa...

smartasmia: ja lite pastell har väl ingen dött av :D
tack rara!

ann: näää vad cool! :D

Anonym sa...

Glömde säga, det var ju i Barkarby den var. Därav fyndpriset. Sjukt snygg. Sjukt snygg.

Linda K sa...

polly: det fattade jag. du känner väl mig? ;D

Linda K sa...

polly: förresten, kosta skjortan? HAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHHAHHAHAHAHHAHH....

Anonym sa...

Hahaha, nä, den kostade bara blusen! ;P

Anonym sa...

Sjukt snygg. Sa jag det? Jämrans att man ska vara så "välutrustad". Sorg.

Linda K sa...

polly: fresta mig icke!