fredag, mars 9

Mina tjejer

Imorgon kväll ska det ju hållas på sångare hit och dit. Det är alltid stor underhållning när mitt tjejgäng ska tycka till. För vi tycker alltid så olika! Jämt. Det som jag tycker är ett stort skämt är någon annans favorit och tvärtom. Det ska ringas och röstas, och nån blir alltid exalterad, delvis under alkoholens influenser, och måste rösta två eller tre gånger. Att förolämpa varandras favoriter står högt i kurs.

På något sätt slutar det också alltid med att vi dansar och sjunger med. Viktigt då är att ha en mick, i form av tv-kontroll eller slev (anything goes) och att synka ihop danssteg som alla kan följa. Vi säger alltid att vi ska hålla oss hemma, men ofta blir det ändå utgång. Fast det är ändå alltid hemma vi har roligast.

15 kommentarer:

Stina sa...

Låter ju kul. Kram Stina

Anonym sa...

Varför kan jag inte se Lindas "wardrobe diary"? Gud! Hör du mig? Svara!

Linda K sa...

hemma på landet: blir kul! kram :)

tomas: gud hälsar att du nog inte är mogen för den ;)

Anonym sa...

Det är nog så. Jag kan ju inte sitta här på jobbet och ropa "Kom å kolla vilken snygging!" hela dagarna...

Trevlig helg!

Anonym sa...

Moahahah...ett gäng med "galna" chicks alltså...i full frihet:-) Heja! Och Herr Boudoir är gammal hårdrockstrummis...men som tur är lyssnar han inte på så mkt hårdrock längre:-) tjipp och hoj

Cecilia sa...

Vi har även betygsblad där sång, dans, klädsel, upptädande och en sak till som jag har glömt är med. Ibland är det inte låten man gillar bäst som får mest poäng... Får också erkänna att jag är den som blir galen och röstar tre gånger, i alla fall de år då Alacazar var med :) En mycket kul kväll helt enkelt!

Linda K sa...

tomas: dito :)

mia: men han drar ett trumsolo då och då? :D

cecilia: ibland har vi liknande ambitioner, men det urartar alltid :D

Anonym sa...

Nja..han trummar mest med fingrarna numera..högst enerverande för den närmaste omgivningen..d v s jag...tjipp

Linda K sa...

mia: ;D

Anonym sa...

Hallå. Hittade hit genom en länk på Sigrids blogg (tror jag det var?) och har suttit och läst i över en timme nu. Det låter jättekonstigt men jag blir helt lugn av att läsa det du skriver. Såna bloggar som din behövs verkligen. Var bara tvungen att kommentera! :) Ha det så bra!

Linda K sa...

klara: hej! och tack, vad kul att höra :D stor fredagskram!

Anonym sa...

Låter jättehärligt! Precis som det ska vara!Det är första året jag kommer missa det! Är tvingad att gå på bio :-)

Camillas lockar sa...

Bara så du vet: 1) Måns, 2) Sonja, 3) Sanna och 4) Sarah :-)

Anonym sa...

I dag skal jeg være svensk! Ja, på den internasjonale finalen også - men da bare dersom The Ark vinner. Tralala!

Linda K sa...

donnasandra:på på finalfestvalskvällen? hot date, I presume? ;)

camillas lockar: ha ha ha bra då vet jag :D

kame: rätta takter! :D