torsdag, mars 22

En maning

Jag gör det en gång till då. Banne mig. På utmaning av Sara. Vill tillägga att jag är rätt värdelös på att minnas bakåt i tiden. Skulle behövt mina gamla dagböcker men jag har inte för vana att släpa med dom på jobbresor. Så detta blir smått menlös läsning. För ovanlighetens skull ;)
  • 1972 - jaha då föddes jag. Lite kolikig i början men världens sötaste förstås ;)
  • 1977 - 5 år. Dagisbarn, hade väl mest bruna och oranga kläder. Mötte min första kärlek, Jimmy. Han flyttade sen och jag glömmer honom aldrig.
  • 1982 - 10 år. Längst i klassen, inklusive killarna. Mycket Mussetröjor.
  • 1987 - 15 år. Höll på med språkresor och sånt. Gick på disco i Uppsala och blev med ens mycket coolare. Hopplös och obesvarad kärlek till Toffe. (ett antal år senare hånglade jag med honom på ett uteställe och kom fram till att han fortfarande var snygg men inte så...klok)
  • 1992 - 20 år. Pluggade engelska i Wales och på Uppsala universitet.
  • 1997 - 25 år. Nybakad bibblo. Efter diverse vik fick jag enväldigt styra och ställa på ett gymnasiebibliotek.
  • 2002 - 30 år. Gifte mig med mannen i mitt liv. FOI-arbetande sen nåt år.
  • 2007 - 35 år. På tåget hem. Med en Madonna-body. Längtig efter son och make.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med att det är svårt att komma ihåg, men menlös läsning??! Aldrig ;)

Linda K sa...

elin: åh så snällt, tack tack :)

Sara sa...

Duktig Linda som svara på utmaningar. Inte vara arg. Bara vara glad. :)

Linda K sa...

sara: ha ha, ja jag är glad, jag lovar :D

Anonym sa...

Madonna-body? På dig eller i väska...:-)

Linda K sa...

anonymous: HA HA HA jag önskar jag hade suttit där med bara den på mig! men tyvärr låg den nerpackad :D