torsdag, mars 15

Klipp klipp

Så, nu har jag med mig en bunt färgbilder som ska visas upp för min frisör i morgon. Jag tänker en mix mellan en korthårig Kirsten Dunst (same procedure as always) och en korthårig Michelle Williams.


Min frisör skrattar alltid åt mig och skakar på huvudet när jag plockar fram mina bilder. Hon säger att jag är en Carrie, att hon alltid tänker på mig när hon ser SATC (hur ofta det nu är?). Undrar om hon tycker det är bra eller dåligt? Jag väljer att ta det som ett gott betyg.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer att passa jättebra i en sådan frisyr! Lycka till!

Linda K sa...

camilla b: tack rara :D

Minna sa...

Vill hon att du ska ha långt hår då eller? eftersom hon ser dig som en Carrie menar jag...
Hon skulle sett ditt inlägg igår, då hade hon trott att du var Samantha.

Annie - PD sa...

Du kommer att bli grym i kort hår a la Twiggy!

Akta dig bara så att hon inte gör för långa polisonger = osnyggt :)

Linda K sa...

minna: HA HA HA!!! mer stilen tror jag, galenheten eller vad vet jag?

sam/carrie/linda

annie: hoppas det! :) nä inga långpollisar!

Anonym sa...

Klippetiklipp...äh-äh-ääähhh...klippetiklipp...
:-)

Anonym sa...

Så fina de där frisyrerna och jag tror du kommer att passa jättebra i kort twiggy-hår

Yogamamma sa...

Shit, du kommer bli cool. Vi vill ju givetvis se före och efter-bild på bloggen :)

Linda K sa...

mia: äh-äh-ääähhh! :D

fröken sötsur: hoppas det!

baby or not: ska väl kunna ordnas ;)

Frida sa...

kommer bli såååå snyggt! jag är glad varje dag när jag ser min egen Twiggy-frippa i spegeln!

Anonym sa...

snyggggt!
Jag fick en bild i huvudet på dig med den frisyren och den vita luv-blusen längre ner i din blogg... med luvan lite halv uppdragen över huvudet......De tycker jag skulle vara snyggt :-)

Sandra

Linda K sa...

frida: iiii ser fram emot :D

sandra: men vetduva?! jag funderade just om jag inte ska ha livetröjan på i morrn :D

Cajsa sa...

Jag tycker Kirstens korta frisyär rä riktigt snygg, har själv funderat på att klippa en sån.

Iom att luggen/överhåret är lite längre så kan man ju ändå leka lite med det och variera sig fastän det är en kortkort frisyr.

Anonym sa...

JAAA! :-D kan du inte ha de snälla :-D

Sandra

Anonym sa...

najs kommer du att bli - förresten mailar jag din nu!

Linda K sa...

cajsa: ja så kan man klämma dit nåt sött spänne och så :)

sandra: okidoki :)

hedgehog: och jag har svarat :D

Maria - FashionFame sa...

den frisyren får mig att tänka på vackra julie andrews när hon var yngre och spelade i filmen the sound of music... gillar frillan jätte mkt o tycker du ska klippa om du verkligen vill =)

Linda K sa...

maria: japp jag vill verkligen. har inte så mycket att förlora :)

Anonym sa...

Oj vad spännande, ska bli kul att se resultatet!
Lycka till :)

Linda K sa...

mocca: iiiiiii...

Anonym sa...

åh, jag tror du blir superfin, fast jag tycker att du ska ha liiite längre lugg än michelle..
fast det är ju bara min åsikt förstås :)

Linda K sa...

ompan: tack :) vi får se hureblir...

Anonym sa...

Maken kommer att drabbas av en ny, het attack...dock inte feber...:D Du kommer att bli apsnygg!

Anonym sa...

Jag har funderat i precis liknande banor, Kirsten är så fin i den där frisyren! Och du kommer bli supersnygg!

Själv fegade jag ur när jag klippte mig igår, men kapade i alla fall 5 cm. En liten bit i taget så kanske jag också blir korthårig. ;-)

Linda K sa...

anneca: inte för kort inte för kort mässar han, men tack :D

maria: lite i taget är bra, så man vänjer in sig. mitt var ju inte direkt superlångt förut heller :)