torsdag, mars 22

Lost in translation

Så internationella vissa bloggare har blivit på sista tiden. En liten översättning längst ner motsvarande det som står på svenska i inägget. Så ambitiöst. Så serviceminded. Så... jagvetintevad.

Translation: hi and welcome to my blog. I am a 16 year old girl with long blond hair and big blue eyes. I work as a model and spend my free time rescuing small animals och crying children. When I grow up I´d like to be miss Universe, or at least miss World. I don´t see why that would happen any day soon. Ok bye now, Í need to do some shoeshopping.

21 kommentarer:

Doris och Rita sa...

Mm..men vill du inte jobba med männsikor också? ;)

Doris och Rita sa...

men hjälp! idag är jag verkligen 16 och blond. Såklart menade jag människor.

Linda K sa...

asha: oh bur of course, I löööve people!

Anonym sa...

hahahahahahahahhahahahaha - and I love to play with small children and help my mother in the house.

Linda sa...

ehuummm...she forgot to mention that she'd also like to save the world and find the cure for cancer.

Linda K sa...

hedgehog och linda: god bless :D

Minna sa...

Jag vill öppna eget café med mina kompisar.

Linda K sa...

minna: då kommer jag och fikar hos er!

Anonym sa...

Har läst din blogg länge nu lite anonymt sådär men nu måste det faktiskt sägas.. Du är den roligaste bloggerskan alla kategorier

Smartasmia sa...

Höhöhöhöhö..and I like to put tiny meatballs in my nose and sing some churchladysongs as well...in my latex bikini there:-) Klart vi ska köra med translationer nu! tjipp snyggingenienjättefinfinskjortadärtillhögeridag!

Anonym sa...

Vaddå? Fattar ingenting? Jag trodde att du var... typ..eh...typ... sjutton!

Anonym sa...

haha kul!
jag blir helt förvirrad. fattar inte tanken att skriva på engelska. tror dom att dom är så viktiga så hela världen verligen vill läsa?
//anonymast.

Linda K sa...

sara: tack söto :)

smartasmia: klart vi ska :D of translation: course we will!

lox: det ser jag ut som ;)

anonym: jag menar inte att göra narr av dom som har översättningar! det är ju ofta dom som har många läsare och som vill nå ut till ännu fler. dom får säkert önskemål att skriva på engelska också. det är bara jag som fular mig lite här :)

Camillas lockar sa...

Nä men, va f*n... du skojar va...? Kan väl inte vara möjligt?!

Linda K sa...

camillas lockar: om vad? min ålder?mja ok. om konstant shoeshopping? Näpp! ;)

Anonym sa...

Haha, du är grym!

Linda K sa...

emma: ;)

Miamaia sa...

I don't see why that would happen any day soon? LOL!!! (hun burde kanskje skrevet wouldn't?). Engelsk er arbeidsspråket mitt (og mer til), men jeg ville aldri i livet skrevet blogg på engelsk. De fleste blogger skrevet av skandinaver på engelsk får puristen i meg til å gråte blod.

Anonym sa...

You are very, very funny! fniss (in english alltså) :-)

Peter sa...

Du är så skön, Linda!

Linda K sa...

prinsesse vil ikke: nä helt på engleska skulle jag aldirg orka med, skulle inte bli rolitg så samma sätt med skämt och sånt :P

annette: fänkjo! :)

peter: I´m pretty nice, yes ;)