måndag, mars 26

Otroliga siffror

I min garderob* finns det...
  • 12 par jeans
  • 9 kavajer (är inte det rätt många? i en garderob sådär?)
  • 8 vita blusar/skjortor
  • 14 bh:ar
  • 20 skärp (jag är värre än maken! och då räknar jag ändå inte såna där tramsiga nästan-skärp man får med klädesplagg ibland)
  • 5 pjamasar
  • 13 koftor
  • 11 par strumpbyxor som inte är svarta
  • ...och en drös andra plagg som jag inte orkar räkna.
* i garderoben alltså. Icke inräknat vad som döljer sig på vinden eller i källaren.

17 kommentarer:

Minna sa...

jag tycker att skärp är svårt. jag har två. fast jag använder sällan skärp.
9 kavajer är mycket.

Anonym sa...

Fjorton behåsar!!!! Holy macarony!
Jag blygs av tanken på min egna skrala bh-korg. Jag tror jag väljer att skylla på dåligt med utrymme.

Camillas lockar sa...

Allvarligt! Du skulle kunna göra storkovan på Tradera. Använder du allt?? Rensa och sälj dyrt ;-)

Översättarhelena sa...

Nio kavajer är mycket, det är det! Jag har sju och undrar ibland om jag behöver så många. Det mest anmärkningsvärda är dock att tre av dem hör till kritstrecksrandiga kostymer. Behöver man tre kritstrecksrandiga kostymer egentligen?

Linda sa...

Herregud! 14 behå:ar!? Jag har typ 3. Använder du alla?

Anonym sa...

Oj! 9 kavajer känns sjukt mycket, själv har jag två. 8 vita blusar/skjortor har jag...1!

Linda K sa...

minna: jag använder långt ifrån alla mina skärp, men jag sparar gamla. rätt vad det är ska man ha ett fett Tigerspänne i ormskinn igen :)

polly: använder säkert bara drygt hälften, fattar inte varför jag sparar obekväma/fula?

camillas lockar: jag älskar alla plaggen!

översättarhelena: maken låg i sängen och förundrades och delade ut köpförbud till mig när jag räknade plagg. Tre kritstrecksrandiga låter kanske mycket, men ack så snyggt. och faktum är att jag använder alla mina nio! :)

linda: nä, drygt hälften kanske :P

anna krimskrams: hej jag heter Linda och jag är klädmissbrukare ;)

Anonym sa...

Så många jeans vill jag med ha! Måste börja samla...
anna/ua

Linda K sa...

anna: easy peacy!

Laila och Johan sa...

Jag säger bara: Respekt!!

Linda K sa...

loppanlej: :D ha ha ha, jag tackar!

Unknown sa...

varför är jag inte förvånad? :P

Anonym sa...

Hahahah...jag vågar inte räkna:-) Fröken är otroligt vårsöt till höger där! Och klart du ska ha nya glasögon så småningom:-) tjipp

Anonym sa...

Hmm jag gillar det jag hör. Skulle gärna ha samma mängd av allt ;-)

Linda K sa...

janne: :P

mia: så småningom ska jag definitivt det :D

sandra: vad cool det låter: jag gilalr det jag hör. respekt! :D

Anonym sa...

Tyvärr slår jag dig med hästlängder på alla punkter :-)! Det är inget jag är stolt över, men jag shoppar mycket och har rätt svårt att rensa ur. Vågar inte räkna mina jeans. För att inte tala om mina kjolar... Ha det!

Linda K sa...

kicki: känns skönt att jag inte är värst! tack :D