tisdag, mars 27

Otrolig siffror, del II

Maken placerade sig i sängen och iakttog igår medan jag räknade klädesplagg. Och kommenterade livligt.

- Har du 12 par jeans!? Kvinna, jag utfärdar köpförbud!
- Hur många har du själv, vännen?
- Ehrm... inte lika många...
- Jo jag tror det.
- *tystnad*

[lite tid går]

- Har du 9 kavajer?! Kvinna, du är galen!
- Japp stolt* och jag använder dom alla.

[lite tid går]

- 14 bh:ar... trevligt...

[lite tid går]

- 13 koftor!? Jag har max tre.
- Koftor är viktigt för mig, och dom ser ju så olika ut.
- ???

Translation: do you sometimes feel that your husband doesn´t understand you? Not to worry, that´s the way it should be. A man is not made to fylly appreciate everything that´s in your wardrobe. He is, however, supposed to praise the fact that you just purchased your 14th bra.

12 kommentarer:

Mie sa...

Ha ha, ja såna är de!
Ha det bra i vårsolen!

Linda K sa...

mie: tack detsamma :D

Anonym sa...

hihi - jag skulle verkligen behöva lite fler bh:ar - det får bli nästa projekt!

Miamaia sa...

Når jeg vil kjøpe sko (eller støvler/støvletter) sier alltid maken: Slike har du jo fra før? Enten er han blind, eller så har han dårlig hukommelse. Jeg kjøper jo ikke ting jeg har fra før, eller?

Linda K sa...

hedgehog: ja! det är ju rätt kul att köpa också :)

prinsesse vil ikke: HA HA HA! män är helt borta när det gäller kvinnors garderober :D

Doris och Rita sa...

Din make är rolig

Anonym sa...

Please read this in enlish: Halleluja!
My comment on your comment ;)

Linda K sa...

asha: ja, för det mesta :P

anneca: well thank you ma´m! :D

Anonym sa...

Var tvungen att surfa in ytterligare en gång på din blogg och frossa i alla räknade plagg. Hade nämligen lite ågren efter att ha köpt en vit tunika på lunchen, klickat hem 3 klänningar, 2 linne och 2 legging på förmiddagen.

Halleluja - nu kan jag konstatera att jag har extremt LITE kläder i jämförelse.

TACK! Nu har jag lättat samvete :)

Linda K sa...

annicab: allt för mina läsare ;D ...och shit, vilket klickfinger du har!

dddd sa...

Tänk att jag får höra att jag har "en massa jeans" när när jag bara har fyra par. Klänningar, däremot.... Eh... :)

För att inte tala om mina skor. Tydligen har jag "tusentals". Men det har jag tyvärr inte. Inte när jag räknar.

Linda K sa...

miss kyd: ibland är det jobbigt att räkna, det blir så många... :P