tisdag, mars 27

Bibliotekarien har läst

Nattens grymma stjärnor av Kjell Eriksson.

Den bok som kommer efter Stieg Larsson har ju egentligen inte en chans. Men jag tycker ändå att den här deckaren för 29:50 i ICAs pocketberg funkade ok. Alltid trevligt med Uppsalamiljöer för en Uppsalaflicka. Lite seg men lagom spännande. Gillar när det ingår nån lite spyksjuk och oberäknelig person, och det gör det här. Småjobbigt slut eftersom en liten son håller på att bli utan sin mamma. Men jag vågar mig på att säga slutet gott allting gott.

4 kommentarer:

Minna sa...

Jag läste ut Svinalängorna igår. Och det är sant som du säger, man vill ju veta hur det går för dem.
den var mycket bra!

Linda K sa...

minna: en pärla!

Anonym sa...

Då läser jag nog Svinalängorna istället. Fast jag brukar ju tycka om Kjell E. Så det får kanske bli den oxå...

Linda K sa...

I8: ta båda!