lördag, mars 31

Rensning

Be afraid, vinden, be very afraid!

UPDATE: Jag är en riktig slängare jag. Maken är mer av en samlare. Gissa om vi ryker ihop när det ska kastas eller inte kastas på vinden?

- Men åh den här fina, den hade vi ju när jag var liten på landet...
- Och sen har ingen använt den sen dess. Det var minst 30 år sen. Kan den inte få vila fridfullt i lonödiga-pryl-himlen nu?
- Nej nej NEJ, den msåte var kvar.
- Öhhh whatever... den här då...
- ÅH DEN FINA DEN MÅSTE VI SPARA!

Att rensa vinden är att dö en smula.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, ge inte oss andra dåligt samvete... :)

Linda K sa...

hotspot: jaså fler som är i behov av att kasta en miljon gamla grejer som bara ligger och samlar damm? :)

Ann sa...

Min man har fått byggnadsställning som vi ev. nån gång i framtiden kan ha användning av.
- Kan vi inte hyra det när det är dags?
-Nej, vi får ju den gratis.Så nu ligger den på gräsmattan och hotar äktenskapet. Jag är så arg att jag inte ens orkar gräla!

Linda K sa...

ann: urr, känner igen det där...

Anonym sa...

Haha jag är också alldeles för bra på att spara mycket gamla datordelar de kan ju behövas någon gång (och det har hänt t.ex. med mycket gamla labbsystem) Kanske ett personlighetsdrag hos teknikkillar?

Köp 20 flyttkartonger på Clas O och hyr ett Shurgard förråd åt maken (födelsedagspresent?) så slipper du se sakerna. Avgiften kan ju dras från hans klädbudget? :)

/Shurgard4life

Anonym sa...

Låter precis som mig och min man, varför slänga 20 gamla urtvättade t-shirts, dom är ju jättebra att ha när man åker på fisketur en gång om året...puh, ibland funderar jag på att slänga lite grejer i smyg ;)

Linda K sa...

dtk: ja jo men problemet är att allt redan finns i kartonger, alldeles för många kartonger...

erika: du, det GÖR jag ;)

Anonym sa...

Jag känner verkligen för din make...din otäcka släng-människa! ;)

Linda K sa...

anna krimskrams: åhå en samlare minsann! :D

Anonym sa...

Är allt redan packat är det ännu enklare att dunka iväg det till Shurgard, dina lydiga drängar, förlåt, bonusbarn, kan väl bära så behöver du bara köra?

Anonym sa...

Hahaha, ibland är det bara så ljuvligt att bo själv!
Mvh
"Spara är silver, SLÄNGA ÄR GULD!"

Linda K sa...

dtk: näpp, det enklaste är att slänga slänga slänga! :D

polly: YOU LUCKY BASTARD! :D

Anonym sa...

Läs boken:Rensa i röran. Där blir man inspirerad av att rensa ur hemma, när man ser alla fördelar av att göra det.

Linda K sa...

mum: nåt för maken då ;)