lördag, mars 31

I don´t scream for icecream

Det närmar sig glasspinnetid. Eller det är kanske redan glasspinnetid? Det ser vansinnigt gott ut när andra äter glass. Men själv är jag inget glassmonster. Kan räkna på ena handens fingrar antalet glassar jag trycker på en sommar. Tycker absolut inte illa om glass. Men jag har fått för mig att det är grymt onyttigt. Nej jag viktnojar inte nu, jag skriver om glass!

När jag viktväktade en gång i tiden, alltså så långt bak i tiden att vi räknade prickar och inte points, var en storstrut 12 röda prickar. Typ en veckas konsumtion av onyttigheter (jag la alltid mina röda prickar på vin, hö hö!). Och det där håller i sig. Samma sak med läsk. Har jättesvårt att dricka läsk som inte är light, och det ska man ju inte heller dricka nuförtiden.

Guuu vad kaffesugen jag blev nu då.

10 kommentarer:

Anonym sa...

kaffe är ju jättenyttigt:)
Själv kan jag absolut inte låta bli glass, men jag kan å andra sidan inte låta bli nåt som är sött, sliskigt och onyttigt...

Anonym sa...

Himmel vad jag gillar din blogg!! Det är som att kika in i mitt eget huvud ett tag, känner liksom igen hela det lätt virriga resonemanget.......
(Virrigt på ett bra och roligt sätt, naturligtvis!)

Anonym sa...

...väldigt mkt viktnojande på blogg nu igen. Det är synd och tråkigt tycker jag:(...

Anonym sa...

jag tycker inte om glass faktiskt, äter bara några isglassar per sommar. Glass gör mig, törstig och illamående. blä.

Fast jag ska nog äta en Top Hat i sommar, bara för att.

Linda K sa...

helenamariacecilia: jag är ju inne i mitt nyttiga liv nust nu, ananrs kan jag också var arätt snaskbenägen :)

tina: :D

anna: ursäkta men nu blir jag lite trött och arg, läs inte om du störs då. jag viktnojar inte! nä förlåt, men jag har rätt att inte vara nöjd med min vikt precis lika mycket som någon annan.

hedgehog: kulglass är gott också!

Linda sa...

gillar inte heller glass. det känns som frusen grädde och grädde är typ det värsta jag vet. tvi vale! men jag gillar chips & pop corn. och cashewnötter. och riskakor med gräddfil/löksmak. och sushi.
och rött vin, jag med. det ska jag ta mig ett glas eller två ikväll.
jag tror det blir premiärgrillning här idag.
...och vaddå viktnojja. så fort man inte gillar någon typ av föda så viktnojjar man? kobajs tycker jag att det är! skriv på om vad du vill!

Camillas lockar sa...

Wow, jag kan verkligen inte räkna antalet glassar jag trycker på en sommar. No way. Gissar runt 50 eller nåt.

Linda K sa...

linda: ett glas rött i detta nu. tack :)

camillas lockar: alla har vi våra gotter :)

Anonym sa...

Håller med! Mycket hellre vin än glass!!! Och god mat! Grill och potatisgratäng + mumsig sallad på gång här i huset. Prioriteras SÅ många gånger före glass! (Om man nu kan jämföra...)
~~L8

Linda K sa...

I8: finns mycket som är bättre. guuu vad gott med grillning, måste snart vårinviga grillen! :)