söndag, mars 25

Andras ungar

Jag vet inte varför (vänlig ser jag väl inte ut) men ibland tenderar det att komma fram barn till mig på lekplatser, såna som är för mig helt okända. Gärna helt galna typ 6-7 åringar som ska kasta sig och göra konstiga saker och nästan välta omkull sonen på köpet. Som skriker när dom pratar. Sånt gillar inte jag. Idag mer eller mindre förföljdes jag av en sån. Man får ju inte vara ovänlig mot barn, så jag svarade artigt med kort på illbattingens femtusen frågor samtidigt som jag försökte ignorera honom och leka med sonen istället.

Jag konstaterar kallt att:

  1. ens egna barn är bäst och underbara
  2. barn man känner är helt ok och kul
  3. okända barn är pestiga och ivägen

23 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha - det där hände alltid mig när mina barn var i lekplatsåldern. Jag tror att det har att göra med att barn på en sekund känner igen människor som verkligen gillar barn - som du (även om de är pestiga ;)

Som katter och hundar gillar vissa mer än andra - inte sagt att barn är djur naturligtvis ;)

Unknown sa...

Man får inte vara ovänlig mot barn, men man kan säga "stick och brinn ungdjävel annars kastar jag sand i ögonen på dig" i normal samtalston.

Vissa barn är skitjobbiga, men det är inte deras fel.

Anonym sa...

Håller med dig (nästan......).Hela min dag har präglats av ungar. Vi har haft barnkalas och jag är helt färdig. Det är synd om alla dessa ungar som måste "hålla på" för att få vuxnas uppmärksamhet.

Anonym sa...

Oj då; jag är inte alls anonym det är Cicci som skrev förra kommentaren.......

Anonym sa...

Oj igen........Nu är jag ju bara FÖR stentrött

Linda K sa...

hedgehog: ho ho, då får man väl känna sig lite stolt och utvald då... ;)

janne: nä såklart inte deras fel. men pest är dom ibland likväl :P

cicci: uj ja, men kalasungar känner man ju oftast någorlunda :)

Anonym sa...

haha, så sant så! men mest tragiskt är ändå mammor som inte kan hålla i sina jäkla ungar. jag vill ialafall inte ha en unge som står och kastar sand på mig eller kletar med sina äckliga fingrar. ja, you get the point.

Linda K sa...

julia: nä en del ungar känns ... otäcka. fast det säger jag inte till dom :P

Anonym sa...

Jag är väldigt mycket: "mina barn och andras ungar".

Linda K sa...

annicab: you are not alone :)

Anonym sa...

Lite läskigt i alla fall att andra personer antagligen ser på din lillgris och tycker att han är en riktig pestunge....

Linda K sa...

tina: min son är världens goaste, hur understår du dig... ;)

Anonym sa...

Konstigt, jag gillar inte barn eller hundar och katter heller för den delen ändå har de en tendens att komma fram till mig om man är en grupp....vet inte om jag ska bli smickrad men då stämmer inte Hodge-Saras teori om att de märker med ett extra sinne att man gillar dem....

Linda K sa...

anonym: dom kanske bara vill jävlas med dig lite ;)

Anonym sa...

En kille på sonens dagis är så pestig o jobbig. Slåss o skriker jämt- jag får så dåligt samvete när jag tycker han är dum. Men man måste väl inte älska ALLA barn?

Linda K sa...

ann: nä man måste verkligen inte älska alla barn. fast dom som är så där knäppa är väl det av en anlednign och då är det ju synd om dom och så kan man i allafall inte tycka direkt illa om :S

Camillas lockar sa...

Det där skriver jag under på. Utan ett ögonblicks tvekan.

Anonym sa...

Visst är det så, därav mitt dåliga samvete...

Linda K sa...

camillas lockar: :)

ann: inte ditt fel att ungen är pest. tycker att man får tycka "mindre om" andras barn, bara man älskar sina egna mest i världen :D

Anonym sa...

Jösses vad härligt med en sån totalt ärlig människa som du som törs säga precis vad de flesta människor känner. Jag är likadan men jag tycker det finns allt för få av oss... :)

Linda K sa...

anna: :)

Anonym sa...

4. Mammor som inte inser att deras ungar är pest i andras ögon lika mycket som andras ungar är det i deras.

Linda K sa...

a: det är ungefär vad jag skrev ja.