söndag, mars 18

Coulda woulda shoulda

Man kollar på nåt fint jättelänge. Man återvänder gång på gång för att kika, men tvekar. Man tittar säkert en eller ett par gånger om dagen. Och tänker att nä det får vara. Och så plötsligt får man en vision av hur ultimat det skulle vara och hur dum man är om man låter tillfället gå en förbi. Man till och med springer in i en butik och jämför priser. När man väl har bestämt sig finns det ingen återvändo, visionen sitter fast på insidan av ögonlocken och spelas upp varje gång man blinkar. Och så slås man av tanken: tänk om det är försent? Tänk om man har väntat förlänge? Nu finns det inte längre tillstymmelse av tvekan, man vet att man nästan inte kan leva utan det där fina. Det frustrerande och jobbiga att inte veta hur det blir...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tell me, vad är det för nåt?

Linda K sa...

åsa s: jag vet ju inte än...

Anonym sa...

Hehehehe. Vet la du visst det :) Jag fattar precis vad du menar. Jag blir också så där "obsessive" och kan bara inte sluta tänka på det där jag vill/måste ha/behöver. Drömmer ofta om grejerna - första man tänker på när man skall sova och det första man tänker på när man vaknar. Går endast över av ett köp :( Lyckoruset efter köp går över ganska snabbt - mot nya mål direkt liksom....
Jag HATAR att vara sådan. Skulle vilja he en mycket mer laid back attityd gentemot saker. För de är ju bara grejer/saker/döda ting.... Sjukt är det! Hilfe så sjuk jag är!!!

Anonym sa...

I go on vacation for a few days and what do you do? You cut your hair again! I was hoping you were going to grow it longer again. :-(

Looks like I missed some good photos. I especially like 3-8-07 True Religion flare jeans with pointy boots. Very cool! :-)

Oh well, I guess I can't have everything.

BobK/Orlando

Anonym sa...

Mr Pucci?

Linda K sa...

annicab: nä nä nä, ser inte på min garderob som en samling död ating! jag älskar alla plaggen, och dessutom pratar dom med mig ;D

bobk: sorry to disapoint you, bob. what´s with you men and long hair? you get it yourself ;)

good to have you back :)

hedgehog: nä jag tror inte det :)

Anonym sa...

Åh, jag vet precis! Jag får värsta paniken av sånt. Senast i helgen. För att jag kom på att det var idiot-dumt av mig att inte inhandla billigt regnställ jag hittat till sonen... Suck! Precis som folk skulle köa utanför ica en lördag och norpa det framför näsan på mig.