onsdag, mars 28

Är det bara jag?

Måste citera ur underhållande boken Stil! Camilla Thulin kommer med många goda råd, men just det här fattar jag inte riktigt:
  • Är dina kläder någorlunda moderna och fungerar de tillsammans?
  • Har du någon grundfärg i garderoben?
  • Passar alla kläder dig?
  • Känner du dig snygg och självsäker i dina kläder på arbetet?
  • Hur många "arbetskostymer" har du?
De flesta svarar nog nej på nästan alla frågor här. Jag kan förstå det för arbetskläder är svårt.

Jag tror inte jag svarar nej på en enda av ovanstående frågor. Mina kläder är modern aoch fungerar finfint tillsammans. Jag har massor av grundfärger i garderoben. Alla kläder i min garderob pasar, ja. Japp jag känner mig snyggo på jobbet. Nästan alla kläder jag har funkar på jobbet, och de som inte gör det är antingen för partajiga eller Juicy´s.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch, jag tycker att hennes bok aptråkig. "Jag, jag, jag, MINA vintagefynd, mina, mina, mina...". Nej, den boken får inte bo på min modebokhylla!

För övrigt uppskattar jag de engelska translationerna av nästan alla inlägg ;-). Varför inte bli först med franska översättningar istället!? Svengelska verkar oerhört populärt i bloggvärlden, så det lär duga fint med köksfranska!

Anonym sa...

Hon menar nog inte dig helt enkelt :-)

Anonym sa...

Nej, nej, nej! Menar de som helt _seriöst_ "översätter" sina inlägg. Det blir roligare än de anar ibland! Lindas översättningar vill jag gärna fortsätta läsa :-)

Linda K sa...

mrsj: jag tycker den är strålande, man kan ju ta åt sig det man gillar och skita i resten. och så kan ajg inte franska :P

mel e: nä hon gör väl inte det.

mrsj: oj nu blir jag lite förvirrad. tror mel e menade thulin? eller är jag helt borta nu? :D och tack!

Anonym sa...

Ja, jag menade La Camilla.

Anonym sa...

Haha, får skylla på trötthet! Men jag är betydligt piggare nu efter div elakheter och pinsamheter i American Idol! Jag var borta, men nu är jag här liksom.

Godnatt!

Anonym sa...

Haha, på "Hur många 'arbetskostymer' har du?" svarar jag varken ja eller nej :)

Linda K sa...

mrsj: :D

ester: ha ha ha!! ja vad svarar man på det? vad innefattar en arbetskostym? :D

Anonym sa...

Tjaaa... på mitt jobb har killarna (eh gubbarna) blåställ. Är det det hon menar med arbetskostym tro?

Linda K sa...

malin: kan va kan va :)