lördag, mars 3

Bibliotekarien har läst

Svinalängorna av Susanna Aloski



Jaha. Och bättre bok får man ju leta efter. När det är möjligt att skratta och nästan gråta på samma gång. Det är en fruktansvärd berättelse om att växa upp med alkoholiserade föräldrar, och samtidigt är den så charmigt och komiskt skriven att man nästan glömmer det hemska för en stund då och då. Det gör egentligen alldeles för ont att tänka att det som beskrivs i boken tyvärr är verklighet för en del barn. Som alla andra hoppas jag ivrigt på en bok till så att man får veta hur det gick sen då.

Läs den för guds skull!


17 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, den pillade jag på igår. Får nog ta och pilla med den hem nästa gång då :)

Anonym sa...

jag är på väg, sitter o sneglar på den emellanåt medan jag tentapluggar. den lockar ohyggligt mycket mer än "Industrial Automation" ett litet kompendium på 700 sidor. men om en vecka, då får jag...

Anonym sa...

Oj, den måste man ju helt klart läsa efter en så fin recension!!

Minna sa...

Dina ord är min lag!
;)

Anonym sa...

Jag ska.

Efter jag har läst "the kite flyer" (eller vad den nu heter) som är über-bra.

Laila och Johan sa...

Jag håller med dig helt: den är grymt bra!!

Linda K sa...

alla: ja, läs läs läs!

Annie - PD sa...

Den är så bra :) Kul att du gillade!
Jag vill också ha en fortsättning... Nu!

Anonym sa...

ja, jag har läst den, tyckte den var som sagt bra!

Linda K sa...

annie:hoppas hon skriver i denna stund! :D

mimmi:*tummen upp:ar*

Anna sa...

Jag har också läst den, himla bra bok!!

Cecilia sa...

Gud va bra, den är ju nästa bok i vår bokcirkel! Föresten så utspelar den väl sig i Ystad min hemma stad, min mamma vet vem hennes föraldrar är; tala om en jag mötte Lassie. :D

Linda K sa...

en södertäljebos liv ii: en galet bra bok! :)

cecilia: man läser ut den ï ett nafs. vad spännande med jag mötte lassie! även om man tycker sådär om dessa föräldrar, milt sagt...

linda m sa...

åhhh, vad kul. jag köpte just denna på bokrean! bara att börja nu då ;-)

Linda K sa...

linda m: japp sätt igång :)

Anonym sa...

Åh! Har precis köpt den! Ska bara finita boken jag trälar med nu...Men den ligger fint på hyllan och väntar, kul att man har nåt att se fram emot!
/Makeupmaniac-P

Linda K sa...

Makeupmaniac-P: enjoy! :D