torsdag, mars 1

På NK intet nytt

Jodå, massor. Flanerade med kusinen igår innan teatern. Jag blev jättesugen på ett par gummistövlar från Burberry. Jag menar, hur cool vore inte det? Come rain come shine. Vi spenkade på Acnes Lenajeans och kusinen betackade oss. Tillbringade tid på skoavdelningen provandes görsnygga mockastövlar och resonerade om huruvida såna klarar vädret. Funderade på att börja röka bara för at få köpa ett askfat med sadlar på från Hermés.

Oshoppade men fulla av vårdrömmar lämnade vi Nordiska kompaniet och vandrade ut i den regnblandade snön.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh..sävouplää..tag med er moi nästa gång! Jag älskar att flanera med goa töser i diverse klädbutiker:-) Du är söt som en hel godisbutik där till höger idag! Och nedan lång natts..bringar fram flashbacks från mitt första kulturella minne av Sthlm som nyinflyttad -86 då jag såg den på Dramaten...med Peter Stormare bl a:-) tjipptjipp

Anonym sa...

gummistövlarna kan jag också ta, om någon kastar dem på mig!

åsa sa...

Jag resonerade också kring mockastövlar igårkväll. Kom fram till att de inte alls klarar vädret, men köpte ändå.

Doris och Rita sa...

Vad söt du är i dagens kläder idag. Kragen se jättego ut.

Fast tänk dig samma kläder i gröntoner, "men in tights" liksom ;)

Anonym sa...

Ohh- dina lackstövletter är sååå to die for... eller så kan man ju köpa egna!

Linda K sa...

mia: åh det berättade min kollega att hon också hade gjort,den med stormare alltså. var den bra? nästa gågn får du hänka på nk! :D

skofrossaren: det kommer ju en vår... :)

asha: HA HA HA är det den associationen du gör? *skrattar ihjäl mig *

ann: dom är såååå sköna! ...och andas lite dåligt tror jag :P

Linda K sa...

hedgehog: ingen kastade dom på mig igår :(

Anonym sa...

Ja, ett par schyssta gummistövlar skulle inte vara helt fel, men jag har skoförbud ( jag ska försöka att hålla det längre än en vecka denna gången ):(

Linda K sa...

maria: med glimten i ögat säger jag att ditt skoförbud är lika med inget skoförbud ;)

Anonym sa...

Det här med skor alltså, man känner sig duktigt sjuk när man snittar två par i veckan. Men dina lackstövletter är så fina...*yyyyl*

Linda K sa...

anna krimskrams: tack! haru kommit över några godingar på din resa? :)

Anonym sa...

Linda K: Jodå, ett par :) Tyvärr var jag tvungen att lämna en hel del som bara ylade åt mig att ta hem dem. Hemska jag!

Linda K sa...

anna krimskrams: hemska du! ;)

Camillas lockar sa...

Jag var också NK igår! Fast jag glodde på svindyra leksaker. Men i alla fall.

Anonym sa...

Ha ha...men Linda! Du har ju ett par vita fina :)

Linda K sa...

camillas lockar: finfina saker till de små där också :)

anonymous: och dom ska du tro att jag använder! men mycket vill ha mer ;)