fredag, mars 9

Därav

Letar man efter Livet på en pinne i boken Bevingat finns följande att läsa:

Schlager från 1926 med text av Georg Eliasson och Gösta Stevens:

Jag är ute när gumman min är inne
jag är inne när gumman min går ut
Ja det är det som är livet på en pinne
och vår kärlek ja den tar aldrig slut.

Den framfördes av Ernst Rolf som fick idén till refrängen då han en gång besökte en norsk direktör vars fru klagade över att mannen var så upptagen: "Han är aldrig inne när jag är inne."

Lindas tolkning: sånt e livet. Typ.

Ur serien: Linda K levererar värdelöst vetande till världen, del XXXVVIX

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, så värdelöst vetande var det inte, jag behövde ju få veta! :D Men jag använder det alltså helt fel... äsch, det gör inget, jag gillar det så!

Linda K sa...

catarina: använd det precis som du tycker passar, det gör jag! :D