fredag, mars 2

Den lediga dagen

Tekniska museet på sportlovet. Ha ha ha säger ni, man är väl inte dum. Jorå, vi åkte dit. Och trängdes en smula men hade annars riktigt trevligt. Jag fick se kvinnliga uppfinningar-utställningen, maken telefonutställningen, bonussonen typ allt, bonusdottern fick se tonårigt uttråkad ut överallt men ibland ändå ryckas med av något på Teknorama (typ experimentverkstad) och sonen fick titta på gamla lok, flugmaskiner och modelljärnvägar.

Jag blev tacky och köpte denna ännu mer tacky Venusrobot.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Åjåjåj..Smartasmia/moi äälskar robotar. Avundssjuk som en hel busslast är jag! Samlar på robotar och blir glad bara av att se dem:-) Så nu är jag glad:-)). Och du är en puddingflicka till höger där! tjipp

Anonym sa...

LOVE IT! Send it to me!! ;)

Anonym sa...

roboten är skitnajs, en sån vill jag ha på skrivbordet!

Linda K sa...

mia: när jag var gravid kom jag p åatt sonen nog skulle vilja samla p årobotar så jag pbörjade en samlingtill honom. får visa vid täillfälle :)

stylesucker: have to keep it, but you can look as much as you want ;)

hedgehog: hade faktiskt en tanke att ha den på jobbet p åskrivbordet :)

Anonym sa...

Supersnygg outfit idag! Söta blusen, är den nyinköp så att man kan hoppas på att hitta den i butik? Och får man fråga vilken butik i så fall?

Sara sa...

Oh vilken fin robot :) Pojkvännen är en liknande, fast röd. Din är mycket mycket finare.

Linda K sa...

sofai: tack så mycket. "tyvärr" ett julreafynd, men jag tror modellen finns kvar i andra färger. Märke Whyred, finns lite varstans. Jag hittade min på MQ :)

sara: ja min är ju rosa! ;D

Anonym sa...

Sötaste roboten jag någonsin sett. :)
Jag älskar trappen i bakgrunden, btw. Helt lovely!

Unknown sa...

Carl måste haft roligt med flugmaskinerna ; )

Unknown sa...

Carl måste haft roligt med flugmaskinerna ; )

Linda K sa...

sofia:det är den mellan bottenvåningen och övervåningen hemma :)

janne: carl älskade flugmaskinerna! det är så han säger :D