måndag, maj 1

Om Ebba själv får välja

Alla verkar köra Ebbas basgarderob, jag hänger på! Plockade listan hos Polly.

KLÄDER
Två par jeans - jodå, och ett gäng till. Jeans är liksom min grej. Nyförälskard i ett par Diesel. Sen har vi Ralph Lauren som jag inte kan leva utan. Sevenjeansen är ett måste. Acne x två hej och hå. Röda Cheap Mondays I like. Och så...jamen skit samma jag har många och jag älskar dom alla.
En kashmirkofta - ingen kofta, men en tröja, gosegos.
Ett par svarta finbyxor - Tigrar!
Ett par svarta shorts - lö H&M-cityshorts silvoplä. Köpte en aningens stor storlek och fick byta med en snäll bloggkompis :) HUrra tror dom blir favvos i sommar.
En vit skjorta - Herrskjorta Karl Lagerfeld for H&M, den är gudomlig. Och så en Shirt factory. Himla snyggt, men jag är lite dålig på att använda dom. Bot och bättring.
En kavaj - en kavaj? nä, men typ 7-8 stycken. Med olika användningsgrad.
En svart kofta - En med puffärm från Kookai, den är prima!
En kofta i en annan färg - Röd. Beige. Brun. Marinblå. Grå. Grön. Rosa. Beige omlott. Senapsgul omlott. Man kan aldrig ha för många koftor.
En jeanskjol - Ett gäng. Ett måste på sommaren.
Två svarta toppar - en kortärmad och en långärmad.
Två vita toppar - Många vita topar blir det.
Två svarta linnen - ja det ska jag nog kunna åstadkomma. Fast inget sånt där favvo, kanske åker upp på listan äver vill-ha?
Tre vita linnen - read my lips: C-A-L-I-D-A
En trenchcoat - gammal go 70-tals Burberry!
En vinterkappa - en svart en.
En svart klänning - en ärtans pärtans från Kookai som jag dyrkar.

SKOR
Ett par partysandaletter - partysandalett? Vadå vad är det? Partypjuck har jag!
Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - Bruna boots finnes. Och svarta stövletter med bootskänsla.
Ett par ballerinor - ett par svarta på jobbet och ett par hemma. Och ett par rosa oxå.
Ett par partyskor - vad skiljer partysko från partysandalett?
Ett par söta gummistövlar - gröna välanvända typ Tretorn i strolek 40, är det sött det?
Två par gympaskor - vita Superga. Mina nyinköpta Lacoste får agera lite gympasko i sommar tror jag.

ACCESSOARER
En mellanstor vardagsväska - Bayswater - yesterday, today and tomorrow!
Ett par mörka solglasögon - Ray Ban´s, ett par Mullbär och ett par galet stora Paul&Friends.
Ett par skinnhandskar - mmm men dom sjunger på sista refrängen, har lagat dom ett antal gånger.
En pashminasjal - Rosa x 2. Beige (inte riktig pashmina men nåt annat ulligt djur). Ljusblå. Ett måste!
En weekendbag - vi har så många väskor hemma att dom utsträckta skulle räcka genom hela Danderyd!
En partyhandväska - Min lilla LV funkar jämt.
En kuvertväska - en svart krockopressad, vintagefynd. Inte använd än, men kommer dag kommer råd.

Inte illa pinkat va?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt imponerande!

Anonym sa...

Jag härmades :)

Malin sa...

OK, jag skriver samma kommentar som hos Mel E: Visst, om Ebba är normen man ska jämföra sig med, så...

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jag skrattar gott! Och igenkännande! Min garderob innehåller också alldeles för mycket för att passa den minimalistiska listan. Ta bara jeanskjolar - jag köpte nyss min fjärde! Tänk om man kunde vara så chic som Ebba, näe förresten, jag föredrar din garderob.

Anonym sa...

inte illa alls - du har verkligen den snyggaste garderoben jag vet =)

Linda K sa...

emma: tack :D

maria: det gjorde du rätt i!

malin: tycker inte ebba är normen (det är jag aaaalldeles för gammal för), det är ju bara en lista. En lista är en lista är en lista är en... :P

karin: men raring! :D

hedgehog: gullapa!

Terése sa...

Jag härmade dig också! :)

Linda K sa...

terése: kul, jag hastar över! :)

Polly sa...

Hoho, damen har betydligt fler koftor än undertecknad! :D Jag ligger nog allra allra sist i koftligan. Skall råda bot och bättring.

Linda K sa...

johanna: nä jag behöver den! :D

polly: go get yourself a kofta! Filippa K på outlet brukar kunna ha fina. HAr fyndat ett par där :)

Anonym sa...

Verkligen inte, det kanske är dags att man drar igenom "Ebbas lista", ha ha

Linda K sa...

hotspot: ja gör en ebba du med :)

Anonym sa...

Ganska bra "pinkat"! Vågar mig inte på det där, särskilt inte räkna jeans.

Linda K sa...

liz: nä man kan få lätt ångest av att återupptäcka sin garderob ibland... :O

Celi sa...

Har nu gjort samma sak, efter inspiration från din lista! Tack för en trevlig och inspirerande blogg!

Linda K sa...

celi: tack! Kul, jag tittar förbi :)