fredag, maj 5

Tompa-bompa

Kolla vad jag hittade på kollegans skrivbord i morse. Top Gun! Vilken nostaligi. 1986, då var jag 14 år. F-j-o-r-t-o-n å-r! Suck, vad snygg han var. Och fortfarande är! Knäppa scientologiska människa. Som tydligen äter moderkakor. Som är ganska kort. Ändå säger det pirr pirr när jag går förbi reklampelarna med MI3. Jag tror det är ögonen. Och håret. Definitivt inte axlarna.

You nerver close your eyes anymore when I kiss your liiiips, and there´s no tenderness like before in your finger tiiiiips... sjöng ju Tompa fånigt i filmen

22 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gick och såg "Top Gun" 2ggr samma vecka som den kom upp på bio duken.Första gången upptäckte jag vilken goding det var,andra gången kunde jag ju njuta fån första stund."Take my breath away...." Fortfarande snygg men i övrigt...?

Anonym sa...

Jag tycker att filmen fortfarande är bra (pinsamt)
För hundra årsedan hade jag Tom bakom glas och ram på skrivbordet på jobbet (på skoj)
Vilket resulterade att barnen på skolan trodde det var min kille.
Nu hundra år senare så kan man ju säga att jag varit ihop med Tom.hihihi...
Ewac

Anonym sa...

Ja, han ger pirr här också...bara man inte tänker på hans personlighet. Vet inte hur många hundra ggr jag och kompisen såg Föräldrafritt och Cocktail :)

Linda K sa...

anci: ja man har sett filmen ett gäng gånger :)

ewa: HA HA HA!!! Underbart! JAg utnämner dig till dagens idol. Nu vill jag också ha Tom på mitt skrivbord :D

eleonore: jamen Cocktail! Stön suck pust... Vacker och korkad ;)Tom alltså, inte jag!

Anonym sa...

Frågar runt lite....Måste få lite hjälp av er ute i bloggvärlden! Köpte en oversize blåochvit randig skjorta (boomerang) igår. Något att behålla? Och du är fin som vanligt Linda! Kram

Anonym sa...

Tompa is crazy, men visst hade jag en liten crush på honom på den tiden!

Linda K sa...

ewa: det låter jättefräscht och sailor tycker jag. Snyggt till jeans och shorts! Keeper skulle jag gissa :)

maria: didn´t we all :)

Anonym sa...

Jag såg den filmen varje dag i tre veckor en sommar när jag var 12 eller kanske 13 och bara suktade...

Anonym sa...

Great balls of fire!

Anonym sa...

Gud ja Tompa... Fast han är snyggare i Cocktail tycker jag.I den filmen så är han... ja jag kan inte ens formulera mig, dreglar av bara tanken ;)
Come to mama!

Liksom

*host*

Malin sa...

Oj, oj Tompa...Första gången jag såg Top Gun var hos en kompis som ville upplysa mig. Och jösses, det var kärlek vid första ögonkastet :-) Hade honom över hela väggarna... Jag och min kompis brukade ha frossarkvällar med godis, pizza, ost, ja allt man kan tänka sig, sedan kollade vi på Top Gun, Days of thunder och Cocktail alltid i den ordningen :-) Idag har kärleken mattats något men ingen har kommit upp i riktigt samma status...

Anonym sa...

Också en Tompa-fan! Pinsamt men jag har nog nästan alla hans filmer... Favoriten är Jerry Maguire. Och det är definitivt ögonen och håret som gör det :P!!

Anonym sa...

Jag var i samma ålder, minns jackorna med alla märken som alla skulle ha (dock för dyra för mig)

Top Gun är en grym film bra flygscener, snygg tjej, cool huvudhjälte, den har allt!

Linda K sa...

nettan: jag har inte sett den på länge, börjar bli dags igen! Får låna kollegans :)

mel e: gudness grejshuss!

lena: ha ha ha, ja han är dejlig i den också! Come to this mama too :*)

malin: moderkakor och axlar till trots är han nåt extra, håller med :)

åsa på åsen: JM är faktiskt mycket bra! Och han är faktiskt mycket snygg i den :P

den tjocke konsulten: Jaa jackorna ja! Killarna hade såna :) Filmen är stabil!

Anonym sa...

näää - tacka vet jag Dirty Dancing =)

eller möjligen godingen Mel Gibson i Dödligt Vapenfilmerna :)

I tredje hand - Sam Neil i Ivanhoe ;)

Linda K sa...

hedgehog: nämen inte patric swayze elelr hu rhan stavas väl? :O Mel funkar helt klart. Neil - dreggel!

malla sa...

men... det är ju Tompas leende!! Jag bara smälter när han ler... Fast han är ju kort som du sa.. :D

Linda K sa...

malla: it´s in his kiss, that´s where it is! ...nä hur skulle jag kunna veta det :P Men fråga Ewa, hon har ju datat killen ;) (se kommentar högre upp)

Anonym sa...

Själv fick jag importera Dirty dancing på dvd till min fru när hon fyllde år för några år sedan...suck! Jag blir aldrig någon Patrick!

Linda K sa...

daniel: men bli för guds skull inte det heller :D

Anonym sa...

Håller med, han är snygg, om man bortser från det andra.

Ja, tänk om killen bara kunde vara tyst, sluta hoppa i soffor och käka skumma saker, och bara koncentrera sig på att se snygg ut.

Linda K sa...

kattis: ha ha, ja han ska liksom bara agera i filmer, intet mer :)