fredag, maj 19

Fredagslista

Vad passar bättre än en lista så här på kvällskvisten? Hittade hos herr Wallin.

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokusåpa? Nä det är inte riktigt min kopp the. Skulle nog vara rätt trist att kolla på.
Vilken årstid tycker du bäst om? Varm och solig sommar är kalas.
Brukar du sjunga i duschen? Gör inte alla det? Allt från Imse vimse (när sonen är med) till "dream a little dream of me..."
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Ingen sport är rolig att se på tv!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja varför inte. Eller kanske förtjusning vid första, och kärlek vid andra?
Vad är viktigast för dig? Dom jag älskar och bryr mig om.
Laddar du hem musik och film från internet? Maken fixar musik.
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Bra en? Resa med familjen. Köpa nytt hemma.
Vad är det bästa med julafton? Ledigheten, myset, maten, chokladen...
Tänker du mycket på ditt utseende? Ja det gör jag väl.
Vad får dig att slappna av? När nån pillar med mitt hår.
Är du mörkrädd? Ja.
Vilken färg är snyggast? På vad? Kläder? Svart.
Tycker du matte är svårt? Mmm ganska. Eller tyckte i skolan, nu ägnar jag mig måttligt åt det.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Viktigt och viktigt, det finns mycket fint. Gillar ju kläder, då blir det lätt en del märkes. Blandar ganska vilt lite dyrare och typ H&M.
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? f*n efter att ha läst Wallins svar kan jag ju inte skriva annat än fred på jorden?
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Förhoppningsvis kan jag dra mig nästan till nio åtta.
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? I dagboken eller mot stackars maken.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Nä man får väl ta sitt eget ansvar.
Har du piercing? Nä har du?
Bråkar du och dina syskon ofta? Lillebror och jag kommer ba överens och har alltid gjort.
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Alla jag älskar är viktiga.
Läser du ofta böcker? Jag är bibliotekarie, vad troru?
Vad föredrar du för sorts filmer? Bra filmer. Inte så ofta komedier.
Vad slösar du mest pengar på? Sånt som gör mig glad.
Vill du gifta dig? Är gift, och det ville jag.
Vill du ha barn? Kanske rent av ett till...
Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för? Grey´s anatomy, Ett herrnas liv, CSI:arna.
Vilka länder har du varit i? Oj jag orkar inte. Rätt många.
Vilka husdjur har du haft innan? Hade katter innan jag träffade maken. Han är allergisk. Så jag fick välja :(
Är du bra på att laga mat? Hänvisar till tidigare inlägg.
Var badar du helst? På Blidö när det är varmt. Eller inte PÅ ön, bredvid där vattnet är.
Vad dricker du för alkohol? Vin helst. Skumpa funkar också. Och alla goda drinkar maken fixar (med dolt syfte... ;)
Vilka djur är du mest rädd för? Geting är väl inget djur kanske men jag säger ändå geting.
Vad tycker du om monarkin? Öh jag vet inte, rätt onödig?
Vilka språk kan du? svenska, engelska, tyska (glömt det mesta), spanska (glömt mycket), latin (glömt så gott som allt). Och så kan jag lite snusk på franska och en snapsvisa på finska.
Har du någon gång skadat dig allvarligt? Nä.
Vilken kändis är hetast? Skulle nog bränna mig lite om jag tog på vad-heter-han-nu-som-var-med-i-vad-heter-den-där-filmen? Återkommer! Joaquin Phoenix
Gillar du att dansa? Jajemen!
Vad har du för klädstil? Kolla garderoben.
Är du flygrädd? Lite, men inte så att jag mår dåligt av att flyga.
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Helt ok.
Vad dricker du helst när du är törstig? Mineralvatten.
Vilken är din favoritglass? Fett- och sockerfri youghurtglass.
Tror du på ett liv efter döden? Ja nåt måste ju hända.
Vilket kaffe sörplar du helst? Jag sörplar inte, det låter äckligt. Gillar kaffet som kommer ur vår kaffemaskin.
Vilket mobilmärke föredrar du? Har Samsung nu, helt ok.
Vill du gå ner i vikt? Ja. Några kilo. Dom som sitter på lår och rumpa om man får välja område.
Vad har du för personlighet? Vad svårt, det får nån annan svara på.
Har du varit deprimerad? Nä, aldrig seriöst. Är nog rätt glad.
Tycker du om sushi? Oh I LOVE sushi! Eight days a week!
Tror du på livslång kärlek? Såklart.
Vad äter du helst när du ser på film? Smågodis.
Lever dina föräldrar tillsammans? Nä dom är skilda sen jag var runt 7.
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Nåt slags självförsvar kanske? Så man tordes gå hem själv från t-banan kvällstid.
Har du tandläkarskräck? Skräck och skräck, gillar det inte.
Har du någongång haft självmordstankar? Aldrig.
Vilken hårfärg har du naturellt? Vadå naturellt? Naturligt? Nåt slags blont.
Biter du på naglarna? Nä men på nagelbanden ajabaja.
Är du beroende av något? Massor.
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Kolla under prima bloggar.
Hur ofta motionerar du? Några gånger i veckan, springer och friskisar. Cykla till jobbet räknas väl också?

14 kommentarer:

Anonym sa...

naaajs lista - se den som snodd;)

Linda K sa...

hedgehog: be my guest :)

Anonym sa...

Getingar är väl djur..?

Linda K sa...

anonymous: eller insekter?

Anonym sa...

Kan den där läckra killen som du nästan bränner dig på möjligen kunna vara Joaquin Phoenix kanske?! I filmen Walk the line?

Anonym sa...

Jag snor listan rakt av!

Linda K sa...

åsa på åsen: men guuuu! Honom hade jag glömt. Det var inte han jag tänkte på, men nu ändrar jag mig bums! :)

ingis: vassego :)

Polly sa...

Jag snor jag med. Och vad var det i kassen...??

Anonym sa...

>Tror du på kärlek vid första >ögonkastet?

>Eller kanske förtjusning vid >första, och kärlek vid andra?

Hah, bra skrivet faktiskt!

/Ogift, oskiljd och obotlig optimist

Anonym sa...

Rolig lista, jag följer strömmen och ber om att få stjäla den lite också?

Linda K sa...

polly: oh just a weee bag :)

den tjocke konsulten: man tackar :)

Linda K sa...

mrspitepalt: stjäl på du, det har jag också gjort :

Anonym sa...

Du har väl inte möjligen någon idé om vad man kan göra för att bli av med den där otrevliga nagelbandsovanan? Som jag också har. Eller det har du förstås inte, för då hade du ju inte haft den :) Men någon annan kanske?

Linda K sa...

helena. nä det är anus. Om jag får säga så :S