måndag, maj 22

Mamma på söndag

Första gången jag var mamma såg jag verkligen fram emot Mors Dag, att få bli grattad och uppmärksammad för att jag är en underbar mor. Och så...nada. INGEN grattade mig! Har för mig att jag mer eller mindre tvingade maken att köpa mig en bok. Och det kändes ju naturligt och bra.

Så nu, alla personer i min omgivning, kastar jag ut en liten hint. Det är Mors Dag på söndag. Gratulera alla mammor, och framför allt mig! För jag är en av världens bästa mammor.

PS. Choklad, rosor och diamanter emottages tacksamt.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hmmm Räcker en barn- och hundledigt natt i en hotellsvit som morsdagspresent till U eller måste jag köpa choklad, rosor och diamanter OCKSÅ?

Anonym sa...

Känner igen mig alltför väl! Och eftersom jag ville bli firad min första Mors Dag, så passade jag ju på att ordentligt och efter alla konstens regler fira den första Fars Dag, som inföll tidigare. Och tänkte att "då får jag säkert nåt lika fint och omtänksamt tillbaks!".

Well. No. Inte. Ett. Jädra. Dugg.

Jag köpte ett kort till mig själv, med en nalle på som det stod Till Världens Bästa Mamma på, och satte upp på kylskåpet i ilska, besvikelse och protest.

Vi är skilda idag... ;P

Polly, fortfarande bitter (det blir nog en väska när jag tänker efter... ;)

Linda K sa...

janne: det låter mycket bättre än choklad, rosor och diamanter tycker jag! :)

polly: köpte ett guldhjärta till mig själv en alla hjärtans. Finns det ingen som kan ställa upp får man ju göra jobbet själv. Tycker abseluuuut mamman ska ha sig en väska :)

Linda K sa...

vintage jessica: tackar! :) försökte just ta mig in i din blogg men då var det nåt strul...testar senare igen :)

Anonym sa...

Här fick jag ingen uppvaktning förra året = min första Mors Dag. I år hintar jag så det stor härliga till, men har lite förhoppningar... Fast samtidigt är en puss från min sötnos allt jag behöver! (Fast jag skulle naturligtvis inte säga nej tack till ett fint halsband, eller blommor, eller...)

Anonym sa...

Puh! tack för påminnelsen :)
Sen fyller jag år på måndag...grattis mig!

Malin sa...

Oh, tack för påminnelsen. Fåa man be en modekunnig/intresserad som dig om en tjänst? Kolla in vilken bröllopsgästoutfit jag ska ha i sommar på min blogg...

/Malin

Linda K sa...

johanna: såklart :)

jonna: ja grejen är ju att bli ihågkommen. Puss och kram och grattis är prima.

daniel: varsågod. Grattis i förskott! :)

malin: har kollat, vad fin du var! Och vilket coolt monterat foto!

Malin sa...

Tack så mycket för din kommentar :-)

/malin