onsdag, maj 17

Uniformer

När man är på försvarsmässa kan man roa sig på olika sätt. Jag fotograferade uniformer. Jag gillar uniformer. Jag är nog faktiskt lite kär i uniformer. Och sådana fanns det gott om.


Arméns uniform modell 87 och Marinens Flottans uniform modell 48


Flygställ modell 94 och Sjöstridsdräkt modell 90



Fältuniform modell 90 och Lätt tropik modell 90


Stationsuniform för brandmän och SignaltruppFortifikationssuniform modell 07


Trenchcoat och Ray Ban modell lös och ledig

15 kommentarer:

Linda sa...

Oj! Försvarsmässa!? Var har du varit då? Själv gillar jag Sjöstridsdräkten bäst.

Linda K sa...

linda: CIMI i Enköping. Lite förtjust i flygställ modell 94 jag :)

Linda sa...

*nostalgi* för några år sedan var jag jättekär i en officier från K1. oh my. tyvärr blev det inget seriöst, men ATTANS vad det var härligt att åka dit och fika med honom på mässenoch klappa hästarna.
jag är en sucker för uniformer jag med.
och tack igen för blusen!

linda m sa...

Linda, är det uniformer eller de som bär dom du är kär i..? ha-ha Snygga!

Anonym sa...

1 2 3 FLYGARUNIFORM. *swoon*

Anonym sa...

Hallå va hej! Vilka läckerbitar! Kläderna alltså... ;) Är också en sucker för uniformer och gärna med en pilot i!

Anonym sa...

*svimmar*
Män i uniform *kippar efter andan*
Eh....inte vilka uniformer som helst räknas....men pilot, armen, flygvapnet,marinen....polis....
det gör mig knäsvag ;)

Anonym sa...

Japp, uniformer är kanon! Ett påpekande dock, det finns ingen "marinens uniform" - antingen är det det en uniform från flottan eller KA/amfibie! Marinen är bara ett samlingsord för de båda, men de har ingen gemensam uniform! Mycket viktigt! Flottans mörkt blå kommiss är outstanding!

Linda K sa...

linda: åh romatik i mässen! Vassego :)

linda m: ehum ja... *rodnar klädsamt*

maria: ha ha ha! en ramsa? :D

åsa på åsen: piloter, brandmän, poliser, flottans glada gossar - anything goes :) Och du har ju vita uniformer att kika på på jobbet!

mocca: I hear you, sister *frust*

anonymous: I live and I learn! Det var nog herrn i uniformen som gjorde uttalandet. Får slå i min uniformskatalog här på jobbet. Har en sån *stolt*

Anonym sa...

You made my day! Finns det något stiligare än män i uniform?!

Linda K sa...

karolina: jag tror inte det :D

anna sa...

jo män i uniform. mums! men stationskläderna vi har på brandstationen är faktiskt inte överläckra....

Linda K sa...

anna: men åh brandmän är väl sevärda! :D

anna sa...

linda: haha, jag tittar ju på dom hela dagarna, och tro mig, håll fast vid din drömbild ;)

Linda K sa...

anna: ha ha ok!