tisdag, maj 30

2 x Molly

Tack Eva för tipset om Odd Molly-utförsäljningen! Hastade dit efter dagens möte i stan. Fanns väldigt mycket och det mesta var inte särskilt billigt. Men ett och annat fynd fanns att göra. En Odd Mollykofta för 100 kronor, hur galet är inte det?



Anledningen till priset var ett hål och därmed en reklamation. I samrådan med min kära duktiga farmor ska jag försöka få bukt med hålet, antingen om man kan tråckla ihop det snyggt, eller mindre snyggt med typ en brosch över.

Och så en galet gul sommarklänning/tunika för 200 pix. Linda säger inte nix.

17 kommentarer:

Cissi sa...

Hej Linda!

Du som är mode-guru, kolla in expressens nätupplaga. Är det inte HM-klänningen princess Madde har på sig?!!

Anonym sa...

Tunikan/klänningen är ju underbar!

therese edberg sa...

ja den gula toppen var jätte söt!

Linda K sa...

alla: jtack, ja den är nog en sommarförälskelse, tunikan.

fröken bokmal: åh guru, jag vet inte det...hittar inte klänningen?

Polly sa...

Snyggt shoppat, du får shoppa åt mig också, denna månad. ;)

Linda K sa...

polly: iiiii säg inte så! :D

Anonym sa...

Skall nog dit en sväng till idag
Tänk om de vill bli av med allt och det är suuuuuper rea.
ewac

Linda K sa...

ewac: glömde ta med ett brunt band som egentligen hörde till klänningen. Om du går dit, haru lust att fråga om du kan ta ett sånt då? Och skicka mig? Eller om vi har tid att ses nåt kanske? Vore jätehygglo! :)

Anonym sa...

Jag förstår att du inte sa nix till tunika/klänningen. Den var ursöt! Hoppas det löser sig med kofftan också. Men du är så påhittig, så du hittar säkert på ngt smart ;)

Anonym sa...

Jäklar såg först nu vad du skrev

Jag hittade två koftor lite trasiga men det går att laga 400pix för två.
ewac

Linda K sa...

ewac: ingen fara! Fixar ett brunt band på annat håll :) Grattis till nya fynd!

Anonym sa...

Fan fan fan, det glömde jag bort. Attans!

Anonym sa...

Nu är uppdraget utfört .
Gick förbi på vägen hem och opps så slank en tröja med
likadan som din med hål.
Så nu skall här lagas i kväll.
Maila mig din adress så skickar jag det.
ewa-carin.persson@norrmalm.stockholm.se

Linda K sa...

kattis: bättre lycka nästa gång!

ewac: åh men gulle dej!

Anonym sa...

Det var lätt som en plätt att laga .
1.plockade upp alla maskor med en virknål och fäste.
2.knapphåls söm på maskin.
3.klart.

I en av koftorna satte jag en knapp .

Ewa

Anonym sa...

Underbar. Min mami kom hem med en sådan till mig för inte så längesen. Odd Molly är numera underbara!

Anonym sa...

jag har en sån gul odd molly till försäljning om någon vill köpa. i storlek small!
kontakta mig isåfall!

deborahsometimes@hotmail.com