onsdag, maj 10

Deep thoughts

Undrar ni också ibland om det är så att kvinnor/damer/tjejer med storlek 32/34 och 44/46 inte shoppar kläder? Det är ju alltid dom storlekarna som hänger kvar. Den klädglada minitjejen eller större tjejen har ju ett megautbud att ta för sig av.

Och varför finns det alltid plagg kvar i färgerna lila och orange? Varför aldrig i vitt och svart?

På skofronten har jag åtminstone för det mesta tur. Butiksbiträdet:

-Jaså båtstorleken, jag den har vi kvar. Så länge skutan kan gååå....

20 kommentarer:

Polly sa...

Haha, ja så säger de förmodligen! :D Och du sjunger med, förstås..

Linda K sa...

polly: såklart! ...så länge hjärtat kan slå, så länge solen den glittrar på böljorna blååååå. Sen säger jag tack och adjö och kliver ut ur butkiken :P

Polly sa...

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!

Anonym sa...

Nu råkar jag tillhöra kategorin mini-människor och det är hur svårt som helst att hitta bra kläder, som faktiskt sitter snyggt. Alltid är det för långa ben eller stora tröjor... Så lite synd är det faktiskt om oss också. Fast ibland har man ju tur och hittar passande kläder och då finns det oftast mycket riktigt i vår storlek. Bra iakttaget av dig Linda :D

Anonym sa...

Vill inte vara ofin, men vad är båtstorleken på kvinnor? För män är det väl bara positivt med stora skor? Stora fötter stor..... ;)
Jag har 44, vet inte om det är stort ;) Inga skor fick jag idag ialla fall

Anonym sa...

Jag tycker aldig det finns kläder eller skor i små storlekar =(
Det är bara stora stl som finns kvar..

Linda K sa...

sara och anna: nä det är väl kanske så att man av nån anledning ofta inte hittar SIN storlek, antingen det är stort eller smått. Lagen om alltings jävlighet :P

daniel: båtstorleken för denna kvinna är 40. Inte det största man sett antagligen, men jag hade megakomplex för det i yngre dagar. Nu driver jag mest med mig själv :)

Ja, män ska ha stora fötter! Större än kvinnor iallafall. Om maken hade mindre än mig skulle jag nog må illa.

Inga skor funna? Ut och fortsätt leta, vad kan vara rligare!? ;)

Polly sa...

Atomflickan, jag tycker att det är bäst att slå till i alla lägen - rea eller icke..! ;)

Cecilia sa...

Jag har storlek 44/46 och jag shoppar mycket, men jag känner inte igen att det alltid finns kläder (snygga alltså) kvar i min storlek. Var handlar du? (Som jag inte vet det efter att läsa din blogg varje dag...)

Anonym sa...

Svaret är mycket enkelt! Det är inte lika kul att shoppa när man känner sig som en jätte-fett-berg bland alla smalisar.

Dessutom görs många kläder i en sådan form att de inte passar big girls (tänk kläder itan stretch, kläder med knappar framtill mm), men de måste väl ändå tillverka dem i stora storlekar för att inte bli anmälda för diskriminering. Typ...

Linda K sa...

atomflickan och polly: just, bäst att passa på hela tiden :)

cecilia: bara en känsla jag har, att det ofta finns små coh stora storlekar kvar. Kan ju ha fel :)

mi: vad trist om det är så :(

Anonym sa...

Jag tycker att det aldrig finns kläder kvar i storlek 32/34... Men det kanske är så att man aldrig hittar sin storlek, utan bara alla andras. Fast på sätt och vis är det ju lite bra också, för om ett plagg är slut i nästan alla storlekarna betyder det ju att halva stan går omkring i samma plagg, och hur kul är det?! :)
Det där med skor däremot, jag tillhör också gruppen som skapats med båt-fötter...

Linda K sa...

julia: sant, ibland är det kanske lika bra. Men pest också ;)

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

Anonym sa...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»