söndag, maj 14

Ja det var ju väntat

Hittade hundtestet hos Polly och kollade vilken hund jag är (guu vad knäppt egentligen). Visste nästan innan att jag skulle vara en...

Golden Retriver
Golden retrievern är en snäll och tillitsfull hund. Den är glad då den känner sig nyttig och tycker om att samarbeta. Den tycker mycket om att bära grejer i munnen och gör det mer än gärna när den ska hälsa. Detta är ett tecken på stolthet och glädje. Skulle föremålet den valt att bära vara olämpligt och matte eller husse påpekar detta kan den lätt bli ledsen och stött. Golden retrievern älskar vatten. Enligt rasbeskrivningen ska den vara lydig, intelligent och ha naturlig arbetslust. En golden är en stark hund som gärna drar pulka och jobbar fysiskt, men den är ingen direkt sprinter på löpbanan.


17 kommentarer:

Anonym sa...

Blev bara tvungen att prova vilken hundtyp jag är, men jag undrar fortfarande vad jag svarade på eftersom de rekommenderade bullmastiff. Jag som har extrem respekt för stora hundar!
/Eva

Polly sa...

Vov!

Anonym sa...

hej hopp min personal shopper! har du mailat mig? jag hittar nämligen inte din mailadress ngnstans! lindasbloggbok@home.se
hörs då!

Linda K sa...

Eva: bara grejen att man ska vara en hund är ju lite wacko :)

polly: voff :P

lindarling: mail skickat! :)

Polly sa...

Vi har faktiskt (några galningar på jobbet) suttit och spånat vilka hundar andra kollegor ser ut att vara. :) Skitkul, faktiskt. Och då gick vi nästan bara på utseendet.

Däremot vet jag inte om jag håller med om att jag själv är en afghanhund, som de tyckte... :/

Linda sa...

Åh, måste också göra det testet sen när jag har tid. Hoppas att jag blir en långhårig Collie... Min favoritras.

Linda K sa...

polly: afgan, det låter ju tjusigt!

linda: jag hade helst velat va katt jag :P

Anonym sa...

Ha ha ha, måste genast prova! Hoppas man blir en söt och snäll en (som en golden t ex)

Anonym sa...

Och jag var en cocker spaniel! Ja,varför inte,de är ju rätt söta *fniss* Kanske finns det vissa likheter..... ;)

Linda K sa...

hotspot: vad blev du? :)

anci: ja dom är toksöta!

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

Anonym sa...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»