torsdag, maj 4

Brun utan sol

Man kan ju tro att det är jag som ska gifta mig. Vilket inte är fallet. Ha ha. I morse vid fikabordet beklagade jag mig över mina bleka ben som kommer att framträda på bröllopet. Jag är en sån där gammaldags person som solade solarium tidigare, men nu varken orkar eller hinner jag. Ligga där och bli varm och beige, nä. En kollega tipsade om att man ju kan "sprutmåla" sig. Jamen just att jag inte tänkt på det. Nån som vet nåt bra ställe att gå till? I Stockhom alltså. Blir det kladdigt? Ska man vara *viskar* naken? Vad kostar det? Hur länge sitter det bruna kvar? Hur brun blir man, kan man välja på en skala liksom? Tacksam för svar!

16 kommentarer:

Linda sa...

Jag gjorde en spray tan för två år sedan innan jag (också) skulle gå på bröllop. Jag var *visk* naken, man får göra som man vill fast det bästa är ju att vara det ;)

Om du ska göra det i en kabin så rekommenderar jag att du faktiskt tar öronproppar med dig. Volymen var fruktansvärt hög. Det kanske är olika på olika ställen men man vet ju aldrig.. Du smörjer in naglar, hälar och armbågar med en sorts kräm, annars blir de alldeles för mörka.

Du ska stå i olika positioner som de går igenom innan.

Efter det är klart så torkar, *duttar* du av färgen med en handduk. Sedan tar du på dig kläder som sitter lite löst. För mig höll färgen bara i ca 4 dagar så det blev ganska dyrt fast det var roligt att ha gjort det!

Anonym sa...

Min frissa har gjort detta inför en smokingmiddag, reslutatet blev bra, olika nyanser att välja på.
Jag har nog tänkt gå dit.. ska kolla var.
Ingrid

Anonym sa...

Magic Tan har olika "sprayställen " i Stockholm.Men........jag gjorde detta och förvandlades till en flammig rödbeta.
Förmodligen så gjorde jag något fel vid insmörjningen innan.
Kommer aldrig att göra om det :-)

Anonym sa...

Jag gjorde en s.k. air-brush tanning förra året och skulle nog rekommedera det framför att stå i ett bås och bli duschad. Det blir mycket jämnare och finare!

Skulle rekommendera dig att bara ta grundfärgen, det räcker så här i början av sommaren. :-)

Fint blir det!

Anonym sa...

Jag gjorde det hemma själv (läs; min kille). Det blev jättebra! Köpte sprayflaska hos frissan och sprayade vid två tillfällen några dar innan. Inte kladdigt alls, ska göra om det lagom till bröllopet. Lycka till :)

Linda K sa...

alla: tack för allas tips! Låter ju som det skulle kunna gå vägen :)

Anonym sa...

Jepp, spraytanning är bra, det håller inte så länge, men blir snyggt. Jag gick till en professionell "lackerare" en gång och blev väldigt nöjd.

Tänk på att det kan färga av sig på sängkläder första natten, och duscha inte på 8-10h.

Anonym sa...

Har en kompis som sprutmålat sig och hon lyckte det blev flammigt och färgade på kläder och lakan. /Adina

Anonym sa...

Har en kompis som sprutmålat sig och hon lyckte det blev flammigt och färgade på kläder och lakan. /Adina

Linda K sa...

mariia: jobbigt om det håller på och färgar av sig,är det inte? Men fint att vara brun också :S

anonymous: hmm måste forska vidare i det här...

Anonym sa...

Hmm Även jag har provat spray-tan *skäms* Jag vägrade dock var naken eller använda de plast-trosor som jag erbjöds. De fick allt spray mig i kalsonger. De var nog skönt för tjejen också för jag var tydligen den första killen där som sprayade sig. Jag tyckte det funkade ok, men det kladdade bra de första timmarna. En annan rekommendation är Lancomes brun utan sol som är kanon. Kör den några dagar istället, det ger ett betydligt bättre resultat i mitt och min frus tycke!

Linda K sa...

daniel: fniss åt det är med plasttrosorna :D Tack, ska seriöst överväga Lancomen!

Anonym sa...

Hallå!

Tack för senast. Mycket trevligt. Jag provade air-brush tanning innan K gifte sig. Jag gick dit två ggr för att få det bästa resultatet varav den andra gången bara var på överkropppen. Det gick på ca 500-700 och låg på Odengatan. Däremot har du provat Dove´s ny brun-utan-sol lotion? En på mitt jobb har provat normal-dark eller vad den heter och den gav ett bra resultat. Själv har jag den ljusare nyansen men kan inte direkt säga att jag har sett någon skillnad.

Linda K sa...

anita: tack själv! Jag lutar mer och mer åt att ta nån brun-utan-solkräm istället. Verkar kladdigt och krångligt. Och dyrt?

See ya! :)

Anonym sa...

Skönhetsborgen (skonhetsborgen.se) är skitbra. Rekommenderar en soldusch över hemmatan faktiskt. Jag blir alltid, ALLTID orange av hemma B-U-S, men på salong blev det verkligen skitfint.

Man kan vara naken om man vill - man går in i en privatdusch så det är ingen som ser ändå. Ingen som står och sprejar på en - vilket är skönt.

Inget kladd, inte flammigt, inga fläckar på kläderna. Kostar 300 eller 350 spänn, helt klart värt det.

Linda K sa...

kattis: hm får se vad jag hittar på. Tack för tips! :)