lördag, maj 6

Boklista

Hittade en lista hos Emma som känns synnerligen rätt för mig.

1. Läser du mycket?
Så mycket jag kan. Har alltid en bok med i väskan, man vet aldrig när det blir några minuters väntan någonstans. På bussen, i kön på Apoteket, på H&M...ha ha ha nä skoja bara :)

2. Nämn tre av dina favoritböcker
Svårt... gillade "Mrs Dalloway" av Virginia Wolf, "Den hemliga historien" av Donna Tart, och vad som helst av Joyce Carol Oastes. Men min lista skulle kunna bli hur lång som helst.

3. Har du någon gång funderat på att skriva själv?
En bok? Ja massor avgånger i mina drömmar. Skriver dagbok och blogg.

4. Är du med i någon bokcirkel/bokklubb?
Bokklubb: Böckernas klubb. Rekomenderar varmt.

5. Köper du oftast pocket eller inbundet?
Mest pocket, inbundet när det är älsklingar.

16 kommentarer:

Emma sa...

Japp, kopiera på, listan är från Tjejsnack (http://annetteathome.se/tjejsnackindex.htm).

Böcker är alltid ett trevligt ämne. :)

Anonym sa...

Åh jag älskar "Den hemliga historien"!

Anonym sa...

Oh, den här listan gillar jag :-)
Tror jag lånar den av dig...
/Sara

Anonym sa...

Tack för boktipsen!

Fru Choklad sa...

Åh vilken kul lista! Jag lånar med den hem till mig ! :)

Linda K sa...

emma: tackar :)

linda: jaaaa!

sara: låna på, det har jag gjort :)

husmusen: vassego :D

bling bling girl: det tycker jag! :)

Anonym sa...

Jag snodde denna boklista ;)

Anonym sa...

Kul kul! Denna lista lånar jag också! "Den hemliga historien" hamnar högt upp på min favvo-lista också! En sådan där bok som har en så speciell stämning över sig att man långt långt efter att man lagt ifrån sig den kan förflytta sig tillbaka till bokens värld genom att bara tänka på den. Har du läst hennes senare, "Den lille vännen"? Också bra, men inte alls i klass med den förra tycker jag. Men.. helt klart värd att läsa!

Linda K sa...

jenny: ja, blev lite besviken på den för jag hade så höga förväntningar. Men visst, den är helt ok den också :)

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»