onsdag, maj 3

Studerandets svåra konst

Ok, morgonstudier i lugn och ro innan resten av familjen vaknar! Boken där, Linda här..läsa läsa lä...men kaffe då, måste ha kaffe...*pyssel pyssel*...så, nu pluggar jag! Plugg plugg...nä men det gör jag ju inte, jag läser en blogg. Skäms, bloggen finns kvar sen också, passa på och läs nu innan sonen vaknar, då är det garanterat slutstuderat. Läs läs... organisationer... projektavslut... konflikter...undrar om dom har tyllkjolar kvar på Noa Noa och om dom funkar till min klän... DEN OMVÄRLD SOM ORGANISATIONEN VERKAR I! Hur många sidor kvar? Jaså jag har bara läst två. Kunde ha läst detta igår om jag inte somnat när jag nattade sonen. Bruttonationalprodukt. Nä det står inte i boken, bara ett långt ord jag kan :P Läs läs läs... Integrerad organisationslära. Var det det roligaste namn dom kunde komma på? Gott kaffe det här trots att det bara är pulver...klockan är sju, jag hinner än. Skärpning! Studerar studerar studerar...nä jag tror jag får ta och sätta upp håret på åt sätt, så här kan det inte se ut...*plockar upp lite leksaker på vägen till badrummet*...så, mycket bättre...företag måste i större utsträckning utvecklas till virtuella företag...länge sen jag målade naglarna...

...och så vidare tills sonen kommer nertultande och vi äntligen får kramas.

13 kommentarer:

Anonym sa...

haha - låter som mig =)

Anonym sa...

Där har vi mig, på pricken. Som nu tex, läser din trevliga blogg istället för att fördjupa mig i urtåkiga Vygotsky.....

Anonym sa...

Känner igen mig. Det var väldigt roligt skrivet..

Anonym sa...

ah just det jag skulle inte börja läsa bloggar utan skriva den förjävligt tråkiga uppsatsen inte läsa bloggar om folk som bloggar istället för att plugga då jag läser bloggar istället för att plugga..fan

Anonym sa...

Vet du vad? Jag drömde om dig igår natt. Du såg ut som SJP, var superliten och hade en minikort jättefin klänning med guldtrosor från Dolce Gabbana. Nä nu börjar man drömma om bloggare också...

Anonym sa...

Ja du, min bok som jag ska lära mig innan och utan till 8:e juni ligger och blänger på mig varje kväll. Av någon anledning lyckas jag förtränga tentan varje dag fram till läggdags. Bådar inte gott. Inte det minsta!

Anonym sa...

Hej jag undrar om du köpte den där fjällräven dunjackan :-)

Kram Sanna

sanna_sanna_301@hotmail.com

Cissi sa...

Fröken Bokmal undrar över "Linda K läser"...prioriteras kläder framför litteraturens underbara värld?;)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag är döimpad över din ambitionsnivå. Gå upp före sju för att plugga!! Det är ett gott steg på vägen :-)

PS. Jag kände såklart igen mig :-)

Anonym sa...

hej! Vad pluggar du för något? Gillar din blogg!

Linda K sa...

hedgehog: och du som mej :)

tina: Vygotsky? vad säger han då?

liz: :)

johanna: tom dammsugning kan verka lockande...

ruby: plugga blogg istället? :)

anna: HA HA HA det var det gulligaste! Du är den andra personen som kommenterar att du har drömt om mig :D

kattis: håller tummarna för dig!

swanna: den är liksom beställd, men inte levererad :) kram

fröken bokmal: usch nu skäms jag, har uppdaterat den dåligt. Bot och bättring utlovas! Dessutom hinner jag inte läsa lika mycket "skönt" när jag pluggar :(

linda: går alltid upp i ottan så jag är rätt van. Enda lugna stunden dessutom :)

anonymous: tack, vad kul att höra! Jag läser typ en projektledarutbildning för bibliotekarier på distans.

Lindas trädgårdsblogg sa...

PS. Jag kände igen mig på det där hur det är när man pluggar. Inte det där med att kliva upp så tidigt och vara duktig!

Linda K sa...

linda: ha ha ok!