måndag, maj 15

Morrn morrn

Jag vågar påstå att min resa till jobbet i morse var rätt extraordinär, jämfört med många andras. Cyklade i godan ro mot Ulriksdals slott. Ibland möter man en och annan cyklist i denna tidiga timma. I morse mötte jag en bock. Ett rådjur alltså. Pappa Bambi, if you like. Han kom struttande på andra sidan vägen. Lite paff blir man ju. Vi kollade på varann, jag sa god morgon herr rådjur, han sa ingenting, och så fortsatte vi i motsatta riktiningar.

Sen, när jag var nästan framme cyklade jag förbi en alkis som låg ner och urinerade. I diket. Han verkade fullkomlit tillfreds där han låg. Inga bekymmer i världen, ungefär. Så skulle inte jag känt om jag befann mig kissandes i ett dike. Horisontellt. Brydde mig inte om att säga god morgon till honom.

Men vad vet jag, ni kanske har haft en betydligt mer galen resa till jobbet?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Sthlm är härligt...Både naturromantik och vardagstragik på en och samma gång ;)

Linda K sa...

atomflickan: ge påsmannen en chokladbit eller en macka från buzzador ! :)

Linda K sa...

daniel: en blandning av sött och saaaalt! :)

linda m sa...

själv har jag ingen väg alls till jobbet, lyxigt värre :-)

Anonym sa...

nä - du vinner, jag såg bara en skata.

Anonym sa...

..pappa Bambi, släng dig i väggen, jag mötte Skogens Konung herr ÄLG --som tur var slapp både jag å min bil gå i närkamp med den. Det dröjde ett tag innan mitt hjärta var på plats igen!

Linda K sa...

linda m: åh!

hedgehog: Linda K - Hedgehog 1-0 ;D

irene: Irene - Linda K 1-0 Respekt!

Anonym sa...

Kommer inte ens ihåg vad jag såg på väg till jobbet imorse. Hade fullt sjå med att få bort allt sömnpulver ur ögonen. Men jag brukar se herr Kanin skutta iväg till jobbet nästan varje morgon. Alkisar ser jag inte på väg TILL jobbet utan PÅ jobbet! ;)

Linda K sa...

åsa på åsen: också halvt väck på morgonen, trampar på i trans. Men rådjur och farbröder i diken pockar ju liksom lit epå uppmärksamhet... :)

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

Anonym sa...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»