torsdag, maj 11

Äntligen en lista

Tack Atomflickan för att du bjöd på en lista. Prima för en uttråkad Linda K som nyser två gånger i minuten.

Favoritcafé: så många fik så lite tid! Det dumma med mig är att jag sällan kommer ihåg namnet på cafét. Som det på Nybrogatan där man äter prima frukostbuffé (brukade heta Molvidsons men har nytt namn). Och det som ligger i Äppleviken, på den där gatan. Och det i backen på Djurgården innan man kommer till Rosendals trädgård. Ja ni hör ju.
Favorittidning: Elle Interiör just nu. Är inne i en inspirationsfas. Elle också helt ok för det mesta.
Största saken som händer i sommar: Spanienresan!
Favoritplagg i garderoben just nu: som sagt, jag älskar alla plaggen! Men jag är för tillfället kär i den rosa Anna Holtblad-top jag fyndade på Tant G igår. Bild kommer.
Längd: 173 cm.
Byter gärna garderob med: Nina Persson i Cardigans kanske?
Vanligaste färgen på mina kläder: tror svart har ett litet försprång?
I sommar kommer jag att gå klädd i: det som finns i min garderob och i kartongerna på vinden.
Men absolut inte i: man ska aldrig säga aldrig...
Jag doftar: idag Lovely.
Byxa eller kjol: byxa mest, försöker tappert med kjol då och då.
Så många skor har jag: ingen aning, måste hem och räkna!
Sminktips till allmänheten: lagom är bäst?
Om du fick ett plagg, en väska och ett par skor gratis, vad skulle du välja?
Plagg: Stella McCartneys den där oversized topen/klänningen med kedjemönster.
Väska: vintage Gucci doctor´s bag.
Skor: svarta stövlar till vintern från Freelance.
Senast utlästa bok: Barbara Vines The minatour
Mitt rum kan beskrivas som: vadå mitt rum? Snälla nån, jag är så gammal så jag har ett helt hus! Och det kan beskrivas som hemtrevligt och smakfullt inrett. Så det så. Eller menar man arbetsrummet? Rätt mycket grejer och papper men strukturerat ändå.
Mig själv med tre ord: snäll, glad, bloggig.
Jag tränar: ja. Cyklar, springer, friskisar, kvällstränar magen.
Jag ville bli när jag var liten: Öh tror faktiskt jag ville bli bibliotekarie. Kul tjej ;)

13 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var mindre och bodde i stockholm hade jag en vän vars föräldrar ägde molvidsons!

Anonym sa...

Kul läsning;-)

Anonym sa...

AH nu förstår jag varför alla kläder sitter så bra 173 .
Hur kunde jag missa den toppen såg
ett set av Anna H men 1000pix var lite mycket.
ewac

Linda K sa...

benjamin: jag mötte lassie! :D

joanna: I aim to please :)

ewac: min kostade 250, kändes överkomligt :)

Anonym sa...

äppelviken.. menar du park? ställer jag mig på balkongen och hoppar högt som tusan ..kanske ska upp på taket iof så ser jag baksidan på huset ..joråsåatt det var väl eh intressant

Linda K sa...

ruby: HA HA HA! Vad gör du på taket? Nä jag menar det där Konsumfiket elelr vad det heter...äh vänta jag måste fråga maken...

Linda K sa...

ruby: Konsumtionsföreingens!

Anonym sa...

aah myspys! jag är kär i mitt lilla äppelviken-hood men fikar mest på söder kanske skulle bryta den trenden och smita iväg och ta en kaffe på konsumtionsföreningen redan nu.. ha en supertrevlig helg i solen tjingeling!

Linda K sa...

ruby: dito! :)

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»