onsdag, maj 17

Brun utan sol

Nä för den syns ju inte till nu för tiden, solen. Så här tänker jag lösa mina bleka problem inför bröllop utan nylonstrumpor. Med skum och skimrande kräm. Och en eller två gånger i solariet. Sjunger några solsånger för ytterligare känsla.

Sol vind och vatten ere bästa som jag vet, men de e på dej jag tänker i hemlighet...

Och som Karlsta´sola skiner hon så glatt, å hon lokar oss till kärleksfulla små skratt...

Jag har hört på radion idahaha, att vi har solsken över hela vår stahad...

11 kommentarer:

Anonym sa...

det låter väldigt underligt för det är bara regn hos mig...
ewac

Anonym sa...

och regnet det bara öser ner... och jag blir våt om både skor och strumpor...

and I´m singing in the rain...

Nää - lite bus på benen och ett par shyrre träskor - så blir det nog sommar igen =)

Linda K sa...

ewac: åh jag måste ha reeetat gudarna, måste gjort nåt fel... :P

hedgehog: shyrre träskor ja, det har ju du kirrat :) Dom var stiliga vätte! Sköna?

Linda K sa...

hedgehog: ...och när jag skriver vätte är det kodat för VÄRRE! :P

linda m sa...

har provat sprayen - superbra!
Vad snygg du är i dag :-)

linda m sa...

ush, det var ju inte den sprayen jag provat - utan L´oréals subline bronze automatic (airbrush) DEN var bra iallafall.

Anonym sa...

Lancome sa jag ju! nu blev det ju fel... :)

Linda K sa...

linda m: hoppas denna funakr också :)

daniel: ja ja jag vet, men den var ju flera hundra dyrare :O

Anonym sa...

Linda: jaaa - dom är supersköna, som tofflor!

jag har också testat Loreals bus-spray, tyckte den var lite svår att få jämn men funkar helt perfa till urringningen där det sällan går att smörja in sig så bra =)

Anonym sa...

Jag har aldrig BUS-at!! Måste vara den enda i världen. Är lite rädd att bli flammig morot, och att jag inte gör rätt. Men God knows, jag skulle verkligen behöva en bus eller två!

Polly, blekfisen

Linda K sa...

hedgehog: ja eftersom den glittrar lite tänkte jag att den kunde göra sig på det lilla dekoltaget :)

polly: fick lära mig att ju dyrare smörja desto mindre gult och mer brunt. Tycker det funkar riktigt ok.

säger linda efter en rundsmörjning eller två :)