tisdag, maj 16

Skönt grönt

Jag sitter här och tänker djupa tankar och så slår det mig att: Jag har ingen grön kajalpenna. Hur är det möjligt? Hur kan livet fortgå? Kan jag vara den enda kvinna i detta land som inte besitter denna färg på kajal? Det är ju skamligt. Det är otänkbart. It´s a sin, för att prata Pet Shop Boysiska.

Grön grön grön är färgen på mitt öga
grön grön grön är färgen jag vill ha
allt som är grönt det tycker jag är vackert
för min lilla vän är k-a-j-a-l-e-n


Nämen förlåt. Kunde inte behärska mig. Gör man inte sånt här ibland rinner barnsligheten till slut ut genom öronen. Eller så exploderar man. Och hur skulle det se ut?

23 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag visste inte ens att man skulle ha en grön kajalpenna, aldrig funderat på det men nu är förstås ha-begäret redan igång... :)

Anonym sa...

jag har inte en endaste kajalpenna och det går så bra ändå.

linda m sa...

cool låt..

Linda K sa...

hotspot: ja bara men kommer på det så ;)

cia: oj! om du skaffar en, skaffa en grön :)

linda m: *malligt* har gjort den själv. Ok, med inspiration av nån gammal barnlåt...

Anonym sa...

jag har faktiskt bara en brun och en vit... hm...

Glamourbibliotekaren sa...

MAC har en veldig fin mørkegrønn som heter Tarnish. KJEMPEFIN sammen med lysegrønn øyenskygge! Dessuten har de også en litt mer mosegrønn som heter Rosemary&Thyme. Men Tarnish er og blir min favoritt!

Anonym sa...

Hej! Jag måste fråga dig en sak, för jag tycker att du klär dig så himla snyggt och idag ser jag att du har din stella wrap på dig, jag har precis fått tag på en mörkblå, som jag hade tänkt ha på en examensfest jag ska på i juni, mitt problem är att jag inte vet vad jag ska ha för skor till. vad tycker du? Din blogg är din bästa för övrigt=). Ha en bra dag! Kram/Anna

Linda K sa...

hedgehog: jag tror att man inte kan ha för många! Nåt att bloggvisa :)

glamourbibliotekarien: Tack för tips, ska kolla upp dom! :D

anna: tack snälla, vad kul att höra! Jag tycker du ska ha guldskor till wrapen, blir tokfint till det blå. Bra dag till dig med :)

Anonym sa...

Jag kör bara med bajsbruna kajaler. Om vi nu ändå är inne på barnsligheter.. ;P

Polly, i kiss å bajsåldern

Linda K sa...

polly: ja bajskajaler är också ett måste, man nu kände jag att jag vill ha en grön också. Kommer inte på nåt snuskigt grönt...?

Anonym sa...

Vad har du för färg på ögonen?
Har nämligen läst att om man har gröna ögon (som jag), så ska man inte ha grön kajal utan typ plommon istället om man vill ha någon färg....

Glamourbibliotekaren sa...

Åjoda, grønt er fint til grønne øyne :-) Det at man ikke kan bruke enkelte farger til enkelte type øyne, er en myte.

Linda K sa...

åsa r: grön-blå-grå typ. Så jag tror det kan funka. Plommon, lika med mörklila väl? Tycker jag ser rödgråten ut med den färgen :(

glamourbibliotekarien: ja jag tänker testa! :)

Anonym sa...

Och så är det ju sä länge kvar till årest version av Kick's julkalender där du kan få utlopp för just den där typen av kreativitet :-)

Anonym sa...

www.grossessan.se - heter den ju!

Linda K sa...

malin: hi hi kanske kan återanvända den när det är dags :)

malin igen: japp, jag är redan trogen läsare :)

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Anonym sa...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»