tisdag, maj 9

Cyklandets bra och anus

Bra med att cykla till och från jobbet:

  • motion
  • sol (om det ÄR sol)
  • inga busstider att passa, mer flexibel
  • god musik i örat

Anus med att cykla till och från jobbet:

  • kallt på morgonen, varmt på eftermiddagen, hur klä sig?
  • bad hairdays avlöser varann, blir liksom inget bra fix på jobbet
  • orkar inte ta med skor som jag egentligen skulle vilja ha, får ha samma (nåja har ju fem par att välja mellan)
  • om det regnar
  • på bussen hinner jag plugga lite, dåligt med det på cykeln

17 kommentarer:

Smarta Sara sa...

du glömde en dålig grej: vindsuset i ögonen som gör att man ser helt förgråten ut när man kommer fram

Anonym sa...

Du är så himla duktig! Heja heja heja!!
(Annars får du väl ta en bussdag i veckan, där du kan ha med dig lite nya skor och sånt.. :)

sa Polly

Linda K sa...

smarta sara: ja! ser ut som värsta pollenallergikern när jag kommer fram. Bättre när jag har glasögon!

polly: precis, en pick- och packdag :)

Anonym sa...

Ska ta en funderare om jag ska börja cykla till jobbet...3,5 mil på morgonen iklädd kostym skulle vara en en höjdare... ;)

Linda K sa...

daniel: fasiken vad snyggt! Kostymklädd man susar förbi! Jag måste lägga in en bild på hur jag ser ut på mina strapatser, så långt ifrån kostymig man kan komma :P

Anonym sa...

det är därför jag har en elcykel, då behöver man bara trampa lite ibland ;)

Anonym sa...

En liten ryggsäck att stoppa undan tröjan i och med extra solisar, mobilen etc? Har själv alltid datorväskan med, blir det för varmt => tröja av och in under locket.

Fru Choklad sa...

Jag har en till anus med att cykla: Man får SÅÅÅÅ ONT i baken på de där sittknölarna som man normalt inte känner av så mycket (om man inte sitter på en hård stol) Jag har köpt en gelemojäng som man trär på sadeln men det gör apans ont i alla fall! I lördags var jag tvungen att skippa mitt pass bara för att jag hade så ont
:( INTE kul!

Linda K sa...

hedgehog: ha ha ha ja men du kommer ju ingen vart? :)

den tjocke konsulten: jag har en ganska ansenlig rycksäck med mig, med ombyte, livets nödvändigheter och sånt. Tror du jag är blöt på ryggen när jag kommer fram? :P

bling bling girl: för att inte tala om framstjärten... *rodnar*

Anonym sa...

Vad hurtigt att cykla till jobbet! Tänk om jag också var så duktig... Våren är ju trevlig men den har ju vissa nackdelar, och då är ju kravet att börja cykla ett av dem...Annat är det på vintern, då har man alla ursäkter i världen att bara hemma och kura ihop sig. Fast då är det ju å andra sidan mörkt dygnet runt och det är ju inte heller så kul.Okej, nu slutar jag innan mitt resonemang blir för inkrånglat....

Linda K sa...

sara: faktiskt riktigt skönt att cykla. Och så får man motionen på köpet! :)

Anonym sa...

Ja det är ju sant förstås. Både praktiskt och bra :)

Linda K sa...

stina: åh jag tackar! :D

Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»