fredag, maj 19

Ös på bara

Hör jag vad jag säger, på lunchen är det jag som går och köper ett paraply! Ett sånt man kan trycka ihop så det får plats i väskan. Skit, skulle ha köpt det där lilla Burberryparaplyet när vi var i Seattle på nån outlet. Dumsnålheten slog till, och nu får det väl bli en b-variant på H&M eller nåt...

UPDATE: Mission not accompished. Mission impossible. För jag vill inte ha ett paraply som ser ut som en gigantisk fotboll, ett som prasslar, ett som inte går att fälla ihop, ett rosa med Nasse på, ett Burberryfejkmönstrat. Etcetera etcetera. Jag vill vara snygg med mitt paraply. Och tills jag finner det rätta kommer jag att ha en plastpåse på huvudet.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Köp en poncho. En sån kan du cykla med också ; )

Linda K sa...

janne: mmmm nästan lika snyggt som snobben-strumpor :P

Översättarhelena sa...

Det var nog bra att du inte köpte ett Burberryparaply, i alla fall om du vill gå på fotboll i England med det :)
Burberryrutor är tydligen inte så populära på fotbollsarenor och i shoppingcenter i England. Fast det ska kanske lite mer till för att uppfattas som en chav.

Linda K sa...

helena: HA HA HA jag på en fotbollsmatch - yeah right ;)

Anonym sa...

Samsonite har ju superbra paraplyer som väger nästan ingenting och tar nästan ingen plats i väskan. lite dyra för att tappas bort kanske...

Sunflower sa...

Jag var så nöjd med mitt fällbara paraply i flera år, men nu har tyget som ligger mot metalltrådarna nötts ut, och var hittar man en ersättare. Förresten, så köpte jag paraplyet i Italien, så lite långt att gå till samma affär och köpa ett nytt.

Anonym sa...

Jag köpte ett ihopfällbart på Åhléns härom året, ett enkelt svart, typ för femtiolappen eller så. Funkar helt utmärkt, så sällan som jag använder paraply åtminstone. Jag vill vara inne när det regnar.. :)
sa Polly

Anonym sa...

jag har ett superbra och fint Marmekkoparaply - gör regniga dagar lite roligare =)

Anonym sa...

Från en detaljpetimäter till en annan:
Titta hos Madeleine Gely på 218, Boulevard St Germain i Paris. Där köpte jag (eller tja, min sambo) mitt genomskinliga Carrie-paraply. Du kanske känner någon som ska dit snart? Lite dyrt, men å andra sidan får du exakt vad du vill ha.

Där finns också promenadkäppar om du är lagd åt det hållet.

Malin sa...

Åh, jag kommer ihåg de där jättekupiga i genomskinlig plast och rosa detaljer eller så som man hade som liten...jag drog ner det långt över huvudet och gick omkring som i en bubbla :-)

Vill också ha ett Marimekkoparaply!

/Malin

Linda K sa...

johanna: kollade på H&M-varianten, men den kändes så prasslig :(

pulkan: ja det kan ju vara ett alternativ :)

sunflower: kansek är i Spanien jag ska investera i sommar då...

polly: har man det i väskan regnar det garanterat aldrig :)

hedgehog: marimekko är ju tokfint!

kicki: då ska man bara ta sig till Paris då.... ;)

malin: ja dom var underbara dom man hade när man var liten :D

linda m sa...

åhh, de hade supersnygga paraplyer på Noa Noa, supersöta med en ny form! kanske inte så klassisk som du är ute efter, men....