lördag, mars 10

Lägesrapport Uppsala

Hemma hos mamma efter en tur i min barndoms stad. Aaahhh det var en tur som hette duga, med Ray Ban´s på! I den härliga vårsolens glans, uti våååårsolens glaaaans. Jag blev så bländad och förförd av de varma strålarna att jag helt sonika köpte en vit blus med broderier (man kan inte ha för många väl?) från Hunky Dory och ett par toksöta örhängen i form av stora vita rosor. Så den materiella lyckan är total.

Nu har jag ett vamt hundhuvud (med tillhörande kropp) i knät och en kopp kaffe intill. Dessutom pärlemolack på naglarna. Det bådar gott inför kvällen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå..vad trevlig du har det då! Inte fy skam att bli lite mams-bortskämd OCH skämma bort sig själv lite. Det låter superfint, det nyshoppade:-) Se upp så du inte slår runt på de nyfunna vårkänslorna...så att vi får läsa om "galen bibliotekarie sprang naken och skrikandes genom centrala Uppsala idag och hennes kommentar var "det är vååår""....:-) tjipp och ha det skönt framför melodifestivalspektaklet ikväll!

Anonym sa...

Låter härligt! ...och vilket väder vi har fått:)

As good as it gets sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ah, låter härligt, snart är det vår! (hoppas jag)

Linda K sa...

mia: ha ha ha naken var jag rakt inte ;D

fröken sötsur: ha ha ha! så svensk du låter! :D

sheila: ja inge mer snö nu tack!