onsdag, april 4

Ta betalt

En synundersökning kostar 500 spänn nu för tiden. Iallafall hos min optiker. Fast, när man betalat det får man göra hur många synundersökningar man vill det året. Alldeles gratis! Jag har gjort två hittills. En för linser och en för glasögon. Dom är olika. Undrar om jag ska beställa tid för några till, så att jag verkligen får valuta för pengarna.

- Vad ska du göra på fredagkväll?
- Ää jag har en synundersökning på Norrlandsgatan.
- Åh.

Den tråkigaste kostnaden måste ändå vara tandläkaren. Man upplever lätt obehag i typ en kvart och så kostar det en tusenlapp eller nåt. Pay for pain?

Obs! I förebyggande syfte vill jag på en gång deklarera min fulla förståelse för att det kostar att gå till optiker och tandläkare. Dom gör sitt jobb duktigt. Jag funderar på att börja sälja lånekort riktigt dyrt. Ja min vän, kortet kostar 5 papp, men då kan du låna hur mycket du vill hela året. Fast inte tidskrifter. Och inte filmer. Och inte...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha - mitt i prick :) Pay for pain... Men samtidigt gör jag det gladeligen, för om man inte går till tandläkaren så blir det väl i och för sig gratis men BIG PAIN. Ha det!

Linda K sa...

kicki: jo det är ju så :)

Anonym sa...

Bra idé med lånekortet!
Min optiker tog inte betalt för synundersökningen, men så har jag inte heller några snygga, flashiga designerbågar...

Linda K sa...

helenamariacecilia: har nog inte med märke på bågen att göra, hos synsam kostar det så vilka bågar eller linser man än väljer. konstigt, ingen som vill köpa min alånekort? :)

Anonym sa...

Såklart skall du uttnyttja det till max: spendara en barnfri e.m. där och ta med några låneböcker och slappa lite ;)

Anonym sa...

eller hur, tandläkaren är det allra värsta. Först må illa av skräck och sen slänga upp en tusing.

Linda K sa...

ann: ha ha! Jag har betalt för ett år och nu tänker jag hänga här, basta!

hedgehog: jag mår inte fullt så dåligt, men pest är det ju :(