torsdag, april 19

...och längre blir den

Jag tror jag fick den här utmaningen när jag var på semester, men så trillade den ur minnet. Nu har den snyggaste kollega jag någonsin haft utmanat mig att fortsätta, så here goes.

1. Klistra in texten i ett nytt blogginlägg. Precis innan den kopierade texten skriver du ett kort stycke där berättar om listan och länkar till den bloggaren som lade till dig på listan. Det här är viktigt eftersom det därmed inte skapas duplicerade inlägg. Eftersom någon också lade till dig på listan torde det inte var för mycket begärt att bjuda på en extra inlänk till den personen.

2. Ta listan under "Mina 3 tillägg" från bloggen som lade till dig och lägg till dem under rubriken "Originallistan". Känn dig fri att ändra länktexten till din egen blogg för att få varierade nyckelord i dina kommande inlänkar.

3. Lägg själv till max 3 st bloggar under "Mina 3 tillägg". Kontakta de som du har lagt till och be dem göra samma sak.

Orginallistan:
Millans Bak : Mycket gott
Miss Sophie : En förvirrad Höna
Dolcevita : Tjejsajt
Äta bör man : Godmat
Cutwalk : Frisyrblogg
Frisörguiden : Frisyrer
Manligt Carolangel : Blogg om allt möjligt
Christina : Skriver om mat , kryddor, örter: Har hur många fina och goa´ recept.
Annelie :Skriver om allt möjligt. Livet, familjen, fina matrecept.
Carina : Skriver om utbildning, pyssel-allt möjligt.
Livet efter : Skriver om livet före och efter hennes ögonsjukdom
beckfjall1 : Föredetta missbrukare som skriver om sitt liv idag
Sussibussi : Fyrabarnsmor som skriver om sin vardag
Theas rum : Tvåbarnsmor skriver om inredning och sin vardag
Whiskeyochchampagne : Skriver om allt från sitt vackra hus till barn och mat
Hannajos : Trebarnsmor som älskar kläder, brottning och inredning.
Katterochpasta : Har otroligt fina kollage och är så duktig att få till bilderna!
Lilla My: Pitetjej som skriver och visar fina bilder!
Sofie: Också en pitetjej som skriver och visar bilder från sitt hem.
PerlanEvelynHeidiPiaLotta: Tar ofta upp viktiga ämnen. Bra blogg med fina bilder.
Dumpad: Lite mer personlig blogg skriven av en ung, anonym tjej.
Johanna: Inrednings- och pysselblogg. Mysig blogg.
Bachelorgirl: 29-årig studentska som skriver om sitt lite småkaotiska liv :)
Skolfröken: Gymnasielärare som skriver om allt från jobbiga elever till sitt stundande bröllop
Prinsessmamman: Mor till två "prinsessor" som just nu lider av vattenkoppor
Hanna: Kungsholmsbo som letar lägenhet och skriver om världens sötaste Frank.
Snilleblixten: Gymnasielärare som för tillfället extraknäcker som renoveringsexpert.
Saras betraktelser: Lärare som tar fantastiskt vackra bilder och just nu utreder vem som faktiskt är den snyggaste nobelpristagaren genom tiderna.
Mills svada: Lärarstuderande som alltid skriver intressant och roligt och med massor av fina modetips.
Fröken Nina: Lärare med kloka och intressanta tankar och åsikter.
SheCat: Johanna tar fantastiska bilder och skriver alltid bra!
Annies World: Annie har inte bara dundersnygga kläder, hon hjälper dessutom oss andra att göra kloka val genom att recensera det mesta hon känner behöver recenseras!
Ingrid: Linköpingstjej som läser intressanta kurser på Universitetet och i övrigt verkar ha ett hejdundrande roligt liv.
Maria: Har en modeblogg man blir glad av. En riktig färgklick.
Sicilia - så bra klädsmak och personliga inlägg!
Mary Lady Luck - störtskön blogg med både modereflektioner och personligt.
Gordon och jag - Yeh-yeh girl bloggar om finfina grejer, bl.a. mycket smycken. Sen är hon dessutom supernice!
Carl - Här blir man beroende. Välskrivet, kul, lätt läst, intressant, beundransvärt. Jag kan fortsätta i evighet. Klicka dit bara!
Linda K - Hon är mamman man vill vara, bibliotekarien med stil och frugan man önskar att man hade.
Arne - Bloggaren som gav upp, kom tillbaka och gör det med bravur!

Mina 3 tillägg som i sin tur ska ange tre nya bloggar:
Krimskrams - ingen second handfyndar som Anna!
Pollys hemlisar - en bloggbästis som liksom jag är världens bästa mamma.
Sandra - cool, rolig, snygg! Och så har hon skrivit en bok jag måste läsa.




8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med, din kollega är riktigt snygg och du är en fru av toppklass. Däremot ska jag inte börja följa fler bloggar än jag gör även om en del verkade intressanta :P

Linda K sa...

dtk: tackar tackar :D nä ibland blir det lite mycket, men man kan ju hitta godbitar :)

Anonym sa...

Tack för listan. Eller nåt. ;)

Linda K sa...

sandra: ha ha vassego! den e låååång...

Anonym sa...

Nfåtacke, nfåtacke! :)

Du, den där jag blev nervklen över igår - den är the real thing.

Linda K sa...

anna krimskrams: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! en får gratulera! :D

Anonym sa...

Bloggbästis och världens bästa mamma - dito! :)

Nu får jag väl komma på tre, om inte alla redan är med..

Linda K sa...

polly: you go girl! :D