fredag, april 20

Morgonens...

  • djupa tanke: en smålandskasse rymmer nästan hur mycket som helst, och när den gör det blir den rätt tung.
  • tillstånd: sömnigt men stabilt med en smula träningsvärk.
  • längt: efter kvällen såklart. Maken och jag är värsta kaninerna these days.
  • andra längt: morgonkaffet om en halvtimme.
  • skrivbord: ett kaos som förhoppningsvis ska förvandlas till det bättre under dagen.
  • viktigaste: gör klar affischerna om nästa veckas workshop och smäll upp dom överallt där förvirrade forskare kan tänkas passera.
  • tredje längt: att få "dance with the orange ribbon" som Hermés tidningsreklam lockar med.
  • glömda: inget, vad jag kan komma på.
  • miss: bussen. Men nästa kom efter tio minuter.
  • prima: min Zaraparkas som står emot både vind och regn.
  • hej: mamma som jag måste fråga en grej.
  • hejdå: pappa och styvmor som reser till London idag.
  • kram: till alla som vill ha en.

17 kommentarer:

Frida sa...

Ah, 08-övning på G? Angående dagens längtan? Appropå inget i detta inlägg så har jag nu äntligen en egen blogg där man bland annat kan läsa om tvillingruvning och annat. Lite prestationsångest och mycket inspiration från min favvobloggerska (=du).

Minna sa...

hahahah bunny-hej!

Anonym sa...

Kram tillbaka!

Kam sa...

Haha! Kaniner, va? Då blir det väl många morötter? :D

Unknown sa...

Jag tar gärna en kram. Tack.

Linda K sa...

frida: hö hö ja vi får se vad/om det blir... ;) vad kul! jag kikar in :D

anita: Och puss!

katja: hur många som helst ;)

arne: vassigo :)

Anonym sa...

Låter som trevliga kvällar hos familjen LindaK! ;)

Linda K sa...

polly: ho ho :P

Ann sa...

Ha en kaninkul kväll! Min man är på konferens och jag skall tillbringa kvällen med en flaska vin. Dock skall jag inte dricka upp allt idag (lät som en "hemma-fru-alkis) ;)

Unknown sa...

Hehehe... Kaninkul. Det var roligt.

Smartasmia sa...

Japp - jag vill ha kram! Och här får du en tillbaka:-) Och det är en synnerligen fin Linda i vitt idag! tjipp:-)

Smartasmia sa...

Jag menar: fin i vitt i nedan inlägg i blusen såklart! Och finfin i dagens:-)

Linda K sa...

ann: skål på dig i förskott, jag tar nog också till ett glas rött. eller tre :)

arna: hö hö :)

smartasmia: kraaaam!

Unknown sa...

Låter som om du har en trevlig kväll och helg i antågande :-)

Linda K sa...

et: en får hoppes :)

Anonym sa...

Heh! Betyder å være "värsta kaninena" det samme på svensk som på norsk, tro? Fnis.

Nydelig bluse, ja!

Linda K sa...

kame: ja kaniner äter ju morötter hela tiden ;)

tack!