lördag, april 21

I have a mission/jag har en mission

I morgon ska jag och bonusdottern till Täby centrum och kolla jeans. Till bonusdottern, jag ska inga ha! Apropå det, maken påstår att Lee är vårens jeans, för det har han läst nånstans. I Dressman-nytt eller? Fast nä, det är inget fel på Lee, dom kan vara ascoola. Inte jämt på mig dock.

Men det var inte därför jag är här. Det är för det här. I morrn är det jag som kastar mig inpå Lindex och kollar läget. Den ser ju helt gudomlig ut!

Translation: May the force be with you.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kollade precis i Kista Galleria, men såg ingen. Var iofs inte på övre våningen, någon måtta får det vara... ;)

Och btw, Lee är rena drömmen i jämförelse med Dressman. Sådetså!

Linda K sa...

polly: då håller jag tummarna för mig själv i morrn!

och, jag tror dig! :P

Anonym sa...

Varenda gång jag läser din blogg blir jag på så gott humör! Du är en stor inspirationskälla!
hälsar en fellow librarian/shopoholic/mamma

Linda K sa...

anna mia: vad kul att höra! det är därför det är roligt att skriva :)

Mie sa...

Håller givetvis oxå tummarna för dig! Både snyggt o billigt är ju dubbelt så bra;-)

Smartasmia sa...

Ha en kul shoppingdag imorgon sistah...och det ska bli spännande att se om fröken Linda verkligen kan motstå alla fresterlser;-) tjipp

Anonym sa...

Gillar din blogg nästan jämt, men måste bara fråga en grej: Hur tycker bonusdottern det är att läsa om hur hennes pappa och plastmorsan är "som kaniner these days"? För jag gissar att dina nära och kära tar del av dina vardagsbetraktelser? En stilla undran bara...

Linda K sa...

mie: ja eller hur! :D

smartasmia: sistah ska ta det lugnt, sistah! ;D

sanna: ja hon läser nog ibland. Det gör mina föräldrar också. Och kollegor. Och vänner. Och en massa okända människor. Om jag tog hänsyn till vad vissa gillar och inte skulel det inte bli nån blogg :)

Anonym sa...

Lee är asschyssta. Fast jag her växt ur mina bästa. Kommer inte ens halvvägs upp på låret längre. Ha ha!

Linda K sa...

splodgy: jag hade ett par för länge sen och dom töjde sig typ två storlekar. sen har jag varit tveksam...

Anonym sa...

Toksöt klänning men jag förstod inte riktigt hur den såg ut upptill. Skall också kika, men den är väl antagligen slut för det är allt jag för syn på ;)

Anonym sa...

Jag har grymt svårt för Leejeansen...på mig själv.

Linda K sa...

ann: jodå den fanns kvar. skitsöt, tok med hem för testing :)

fröken sötsur: lite samma här :)

Anonym sa...

Ja, det är ju sant. Det är bara att vissa brukar kännas viktigare än andra att ta hänsyn till. Typ kids och tonåringar som står en nära. Jag tänker mest på hur jag själv hade reagerat i de skämmiga tonåren (har fått tonårsvibbar av inläggen om bonusdottern) om jag fick läsa att min pappas sexualdrft var i paritet med en kanins. :-)

Annie - PD sa...

Jag såg den i i skylten hos Lindex i Globen och hajade till. Men jag vägar att shoppa annat där än mat på ICA för det är så trist. Men nu kanske jag måste gå och fingra lite lite :D

Linda K sa...

sanna: ha ha, ja jo. har själv varit där. men det är ju den "bittra" verkligheten, är övertygad om att hon är medveten om att det händer ändå. nästan ALLT som vuxna gör är ju skämmigt i den åldern ;)

annie: jag ska stryka och snurra lite framför spegeln innan jag bestämmer mig :)