söndag, april 22

Vintagekul i SvD

I dagens SvD läste jag en artikel om vintagemode. En kvinna som har en secondhandbutik, där bland annat svenska kändisar shoppar. Ägaren har samlat kläder sen hon var liten.

Låter så cool att ägna sig åt att hitta vackra kreationer och ha en liten butik där man säljer dem. Men usch, skulle man klara av att sälja sina bebisar? Butiksägarinnan i artikeln gör inte alltid det, då får Lena Endre och Maria Bonnevie med flera låna plaggen för något spciellt tillfälle och sen lämna tillbaka dem.

Skönt uttalande av Lena Endre: Men alla kläder jag äger har jag valt av kärlek, jag är så schizofren att jag aldrig kan välja en stil, utan tar allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha...jag känner igen mig i hennes uttalande! Läste artikeln i morse och blev grymt sugen på att ta en titt på vad hon har där hemma.

Linda K sa...

fröken sötsur: verkligen! men man måste ju maila och boka tid, skulle kännas lite uppassat kanske?

Anonym sa...

Åh, lät som en mkt intressant artikel! Klart man väljer alla stilar - då är man ju helgarderad! :D

Linda K sa...

anna krimskrams: amen precis :D