torsdag, april 12

Tio nio åtta...

Jag har 39 minuters lugn kvar i biblioteket innan jag ska hem till vilda familjen igen. Klart jag gör en lista! Som jag hittade hos Sara.

Tio första
Första bästa kompis: en Karin som jag tyvärr inte har kontakt med längre. Men det är väl aldrig för sent?
Första bil: har aldrig haft nån egen. Sonen säger pappas bil, och det är väl så. Jag gillar tunnelbana jag...

Första kärlek: Jimmy. På dagis. Antagligen obesvarad, och sen flyttade han. Ett hål i mitt hjärta.
Första husdjur: laggårskatt, fick inte ha djur hemma.

Första semester: var oftast hemma på landet på somrarna. Minns Gotland och Åland.
Första köpta skiva: minns inte riktigt, men en tidig var nån Pet Shop Boys.
Första riktiga kärlek: vadå riktiga? Jimmy var nog så äkta. Mest kär är jag åklart i min man!
Första piercing: Öronhål runt 7.
Första konsert: Minns banne mig inte. Bryan Adams?

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Vitt vin igår till tortellinin.
Senaste filmen du såg: Såg början av den Giggli eller vad det heter med J Lo och Ben Afflek. Kass.
Senaste ringda telefonsamtal: Makens mobil.
Senaste bubbelbadet: det var väl i Sälen.
Senaste spelade cd: Javavadedå...

Senaste kyss: maken.
Senaste gången du grät: För nån vecka sen tror jag. Får såna där tänk-om-det-skulle-hända-sonen-nåt-anfall med jämna mellanrum. Så gråter jag lite och sen blir det bra.
Senaste måltiden: korv och bröd! Jag åt tre.


Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: nä.
Blivit arresterad: icke.
Blivit kär vid första ögonkastet: jorå.
Fastnat med blicken i någons urringning?: ja säkert. Men antagligen mer av förundran än beundran.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: nä jag tror faktiskt inte det.
Haft ett one night stand: kan du tro.
Busringt till någon: har inte alla det?

Sex saker jag gjort idag
åkt skidor
provat kläder
provat stövletter
bokat bord
bloggat
hånglat iförd underställ

Fem favoritsaker utan rangordning
kamera
är familjen en sak - isåfall
vilken dator som helst med intörnett i
min garderob med innehåll
Bruno

Fyra personer du kan berätta allt för
härmed förklara jag min dagbok vara en person
maken
maken
maken

Tre val
Blått eller rött? blått.
Sommar eller vinter? här sitter jag i vintern och längtar efter sommar.
Choklad eller chips? nada nuförtiden.

Två saker att göra innan du dör
Bli riktigt gammal.
Få gosa en massa med mina barnbarn.

En sak du ångrar
Att jag inte klickade i tid på den där Chloéblusen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kom hem! Jag snodde denna av dig. God natt!

Anonym sa...

Nu gör du så där igen. Är du inte i Åre? Åkte du till Sälen för att bada då?? Ja bara undrar alltså :)

Anonym sa...

7?

Linda K sa...

sicilia: kommer på måpndag! :D

annicab: va skrev jag sälen nu igen? ha överseende med mig jag har storstadsabstinens och vet knappt vad jag själv heter... ;)

sicilia: öh har jag missat det? hoppla :P