fredag, april 27

Innan jag somnar

Fredagkvällar är sköna. Ingen press att komma i säng för att man ska upp tidigt morgonen efter. God middag och vin. Mys och bus med sonen. Lugn och ro med datorn i knät. Slökolla på tv. Kramas med bästa vännen maken. Visst kan man bli sugen på utgång efter några glad vin. Men soffan är rätt trevlig den också.

UPDATE: Man har ett intensivt sötsug när man klockan tio på kvällen knycker en av sonens päronsplittar ur frysen.

UPDATE II: Varför sitter Criminal Minds-gänget alltid i ett flygplan och diskuterar på slutet? Har dom sitt kontor i luften? Eller i en byggnad som ser ut som ett pan? Vad flummigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig. Vid ca 21.30 gick jag ut och promenerade robotliknade till närmsta kiosk och köpte chokald....

Linda K sa...

cicci: ibland rår man inte över sig själv...

Anonym sa...

För det mesta så vill jag bara gå lägga mig. Är sååå trött på fredagar, särskilt efter 1 glas vin.
Jämnt när jag ser Criminal Minds väntar jag på att Dharma skall dyka upp ;) Har lite svårt för den serien, dom har ingen humor och tar sig själva på så stort allvar. Men det är vad jag tycker ;)

Linda K sa...

ann: fredagkväll = tröttkväll! :)