onsdag, april 18

Konstig

Var med jobbets konstförening och handlade konst ikväll. Till konstlotteriet (som jag vunnit i fyra gånger på sex år, inte så illa pinkat va?). Väldigt kul att gå runt och samla ihop sånt man tycker är fint. Och mindre fint, för smaken är som baken och alla ska tillfredställas.

Hux flux fanns det en Ernst Billgren framför mig. En litografi. Men en and, en tita av nåt slag, en slags liten gris och en del annat (herregud det låter ju inte klokt). Ända sen jag såg en utställning med nyss nämnde man på Liljevalchs har jag varit frälst. I änder och småfåglar och andra djur i hemmamiljöer.

Det var meningen att tavlan skulle gå till konstutlottningen, men den där anden talade till mig och jag blev tvungen att ringa maken och fråga. Och vi ville ha den! Fick ett utomordentligt pris av vår gode konstman.

Nu står den här i all sin glans. Ska fota när det är bättre ljus. Tack Enrst, schyrre!

5 kommentarer:

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

wow! ska bli jätteroligt att se. ernst är cool.

Anonym sa...

ja, ernst billgren är skön. du har väl sett ridån han gjort på bio sture i stockholm? den är fantastisk.

Anonym sa...

meh - vad coolt - kan knappt vänta tills du visar den!!

Linda K sa...

linda: han e klart cool :D

fredrik: jaaa! den rockar :D

hedgehog: försökt hitta den på nätet utan resultat. fotar i afton :)