onsdag, april 18

Grågrågrågrågrå

*sjunger* Allt som är grått det tycker jag är vackert, för min lilla vän är... vårmodet!

Jag har gillat grått hela vintern och jag tänker fortsätta med det. Enligt diverse modemagasin gör det mig helt rätt. Ge mig en grå liten herrkavaj alternativt stor damkavaj med snyggt foder och kavla upp ärmarna på mig och jag ska sjunga dig en hymn!

Och så något som någon har skrivit om färgen: Grått förknippas i gammal tradition med visdom, men få färger förknippas väl idag mer med tristess och korrekthet än just grått? Kreativa människor sägs trivas i grå rum, som inte utstrålar just mer än balansen mellan ljus och mörker.

15 kommentarer:

Kerstin sa...

Grått är Flott ju :)

Linda K sa...

kerstin: sure is! :D

Anonym sa...

Jag har en grå klänning! Ha! ;P

Anonym sa...

Jag gillar osså grått - kan jag tolka det som att jag är en kreativ person då :)

Linda K sa...

polly: och den känner jag mig delaktig i :D

hotspot: oh ja! men det visste vi ju redan :D

Anonym sa...

Din outfit är urflott idag!!
Är dock kluven till färgen grått. Jag tycker det är ursnyggt på andra, jag passar inte alls i grått tyvärr.

Linda K sa...

sophie: tack! jomen alla passar väl i grått, eller? :)

Anonym sa...

Hej igen, jag länkar till dig idag!
mvh
Anne

Mie sa...

Grått är en fräsch o snygg färg som jag gärna använder. Har ett par ljusgrå favvojeans med lite bootcut som borde vara godkända i år igen;-)
Just love din klädsel i dag;-)

Anonym sa...

I lööööööööööööööv grått!

Camillas lockar sa...

Jamen, shit då är man ju inte helt fel ändå. Fast det är jag som är grå förstås. Kläderna är svarta. Gälls det då :-)

Linda K sa...

anne: vad trevligt, tackar. Jag gör detsamma. fast till dig då :P

mie: älskar också grå jeans, känns alltid rätt! och tack söta :)

Linda K sa...

annicab: don´t we all :D

camillas lockar: du är inte alls grå, du är finfinf! :D vilken fin gravidbild det var på dig på bloggen idag!

Anonym sa...

Önskar jag kunde visa dig min grå absoluta DRÖM till sjarl jag håller på att sticka nu! Den är skir och spetsstickad. Ska ha den över axlarna på ett bröllop näsata lördag. Måste bli klar. jobbar som besatt. Har alltid älskat grått

Linda K sa...

cicci: aaaaahhhh jag vill också kunan sticka! säker på att den blir underbar! ha ett kul böllop :D