onsdag, april 25

Hittills

05.45 Upp å hoppa, kläder på och iväg.
06.25 T-banan in till stan.
06.40 Springer på en bästis på stan som också ska träna. Kul!
07.00 Träna träna träna.
08.15 Frukost med bästisen på fd Molvidsons.
08.50 Maken ringer och meddelar att sonen är sjuk och måste hämtas på dagis. Hetsig diskussion om vem som har viktigast för sig under dagen. Jag förlorar uppenbarligen.
08.55 Puss och hejdå kompisen!
09.00 Ringer från t-banan och meddelar att jag inte kommer att kunna vara med på den intressanta och braiga workshopen om hur man marknadsför bibliotek.
09.30 Hämtar en son med konstig mage på dagis.
09.45 Hemma. Richard Scarry för sonen, bloggning för mig. Kaffe också.

So far so good (?)

19 kommentarer:

C sa...

Låter ju som att du har haft och har en hyffsad dag framför dig. Har du läst Bon?

Linda K sa...

carl: josdå, men nedrigt att missa workshopen :( ögnat igenom bara, nu börjar det seriösa läsandet om sex!

Anonym sa...

Åh, vissa dagar önskar jag att jag också kunde hämta en son med konstig mage och bara få åka hem. Fast såklart inte de enstaka dagar det händer något kul och intressant på jobbet.

Anonym sa...

och eftersom sonen fyller 12 idag så är det slut på vab i den här familjen... lite sorgligt faktiskt :)
hoppas sonen piggar på sig fort!

Anonym sa...

Jag brukar också förlora den där diskussionen med maken! Men du verkar ha hunnit med mkt på så kort tid av dagen! :)

Anonym sa...

Skall du hämnas på maken lite lätt så där kanske idag då!? *gnuggar händerna och ler*
Du har så otroligt sköna utpressnings kommentarer ibland.
Som när du kom hem med nya korta håret med dom där kommentarerna att sonen vill du skulle klippa tillbaka håret. haha

Sandra

Smartasmia sa...

Ajajajaj...hoppas på en snabb tillfriskning för sonen! Och för att du inte missar alltför mkt idag. Kram

Anonym sa...

Glömde en sak..Det skulle vara trevligt om de gick att söka i din blogg... *tittar lite sött på*
Är de nått som skulle kunna gå att fixa kanske. 0:-)

Sandra

Anonym sa...

Hej
var också hemma med son med konstig mage i går. Men idag är det mannen som får stanna hemma för jag ska till El Stockholmo (bor eg. i den stora staden i söder)för möte i morgon och shopping idag. Några tips på bra affärer runt Stureplan??? (där jag har bokat ett hotellrum...)Har ni plusgrader förresten ;-)

Linda K sa...

emma. ja det har absolut sin charm, men idag var jag så inställd på workshopen.

hedgehog: ja han ä rvuxen nu! ;D

mia: skönt att jag hann träna. nu myspys hemma. Men i morrn är det JAG som jobbar och maken som stannar hemma!

sandra: han får stanna hemma i morgon :)

smartasmia: tack gulle dej! :)

sandra: det GÅR att söka i bloggen, högst upp till vänster :)

petra: varmt och skönt i huvudstaden idag! runt stureplan har du hela Biblioteksgatan med butiker, och Grev Turegatan, och Sturegallerian. Vid Norrmalms torg finns också en hel del trevligt. Mycket nöje! :D

Anonym sa...

oops! är de ögonen de första man blir blind på!? :-P :-)

Sandra

Linda K sa...

sandra: ;)

Katti sa...

6.45 passet...du är ju sjukt duktig!

Anonym sa...

Hur hinner du åka in till stan och träna på morgonen?? Och varför? Låter ju som värsta omvägen!

Linda K sa...

kattis: enda tillfälle som bjuds, då tar man det :)

polly: jag skulle på en workshop inne i stan, passade på innan :)

Anonym sa...

Oj vad du är abitiös! Du är ett föredöme! :)

Linda K sa...

pollY. åhå... *pöser och rodnar lite*

Anonym sa...

Har du inte lärt dina barn att bara vara sjuka när det regnar??
;)

Linda K sa...

sandra: nä tvärtom! när solen skiner så mamma kan sitta i solen och glassa :D