torsdag, april 19

Älskade Frank

Jag måste tipsa om en till utställning! Josef Frank - arkitekt och outsiderJudiska museet. Den håller på ända till 15 oktober, så även långväga besökare har tid på sig.

Fyrtio år efter Josef Franks bortgång presenterar Judiska Museet i Stockholm utställningen "Josef Frank - arkitekt och outsider", som tar avstamp i Wien kring förra sekelskiftet. Staden präglades vid den tiden av starka influenser från olika kulturer, inte minst den judiska, och den sjöd av intellektuell och kulturell kreativitet, vilket självklart kom att betyda mycket för Josef Franks utveckling både som människa och arkitekt.

5 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Tack för tipset. Jag älskar Josef Franks mönster, kanske man får se på utställningen. Snygg outfit idag btw.

Linda K sa...

johanna: de nada! tackar :)

Kerstin sa...

Shit pommes - vilket bra tips. Det har jag helt missat :)

Linda K sa...

kerstin: ja med! tills igår när makens kompis tipsade mig :D

Smartasmia sa...

Aha....kultur-Linda är i farten! Och det tackar jag för:-) Blusen rockar till höger. tjipp