fredag, april 6

Att resa är att packa en smula

Som bekant är packning något av en konst enligt mig. Man kan inte bara slänga ner slumpvalda plagg i en väska. Det måste finnas ett resonemang bakom urvalet. Man måste tänka till. Inte bara välja några favoriter utan att först checka att dom passar ihop. Och att kläderna kan kombineras.

Herregud jag låter inte klok. Jag ska åka skidor en vecka i Åre och det låter som jag planerar för en partyresa till New York eller San Tropez. Skit samma, jag är fullt ekiperad och redo för allt från hemmamys till coolt snyggklädd men ändå laid back-restaurangbesök. Jag är lyckig. Det tål att upprepas: jag låter inte klok.

PS. Just ja, skidkläder ska jag ha med mig också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Thank you for your visit a few days ago.
I don't speak swedish but i understand a few words.

Linda K sa...

muriel: hi! unfortunately I don´t speak or understand French. Take care! :)

Anonym sa...

packning är en ädel konst :)

Smartasmia sa...

Du är en kalaspingla till höger! Ignorera kommentarer enligt nedan:-) fast de var roliga...:-) Och glöm nu inte att packa skidhjälmen..var rädd om den där toppenknoppen! tjipp och kramar en masse

Linda K sa...

hedgehog: inte alla behärskar den. det krävs år och åter år av träning. jag har gått i 3 års lära hos en lärd kines. vilket menlöst ljug, äh jag är ändå fena på packning :P

smartasmia: jag har ju inte fått tag på nån än! får skaffa i åre, vägrar åka utan. kram! :D